מבזקיםמשפטי/פלילי

הסרט "ג'נין ג'נין": המאבק יגיע בשבוע הבא להכרעה סופית בביהמ"ש העליון

20 שנה לאחר הקרב הקשה בג'נין במבצע חומת מגן, מאבק הלוחמים בסרט "ג'נין ג'נין" יגיע ביום שני הקרוב להכרעה סופית בבית המשפט העליון. לוחמי צה"ל שלחמו בקרב בג'נין מנהלים זה שנים ארוכות מאבק משפטי ארוך בסרטו של מוחמד בכרי שמכפיש את חיילי צה"ל על הנעשה בקרב בג'נין.

בעקבות המאבק, לפני כשנה וחצי בית המשפט המחוזי מרכז פסק כי הסרט אסור בהקרנה והפצה והורה על החרמת עותקיו. בנוסף, בכרי חויב לשלם פיצוים בסך 175,000 שקלים לאחד הלוחמים שהסרט הכפיש את שמו באופן ישיר ופסק גם על הוצאות משפט לבכרי בסך 50,000 שקלים. בכרי בתגובה הגיש ערעור לבית המשפט העליון במטרה להפוך את פסק הדין של המחוזי.

ביום שני הקרוב יתקיים בבית המשפט העליון הדיון האחרון והמכריע בערעור במסגרת המאבק הארוך. לוחמי צה"ל שלחמו בג'נין יתייצבו בדיון כשלראשונה מאז תחילת המאבק המשפטי יגיע לבית המשפט העליון גם שר בממשלת ישראל, שר התרבות והספורט חילי טרופר, על מנת להביע תמיכה פומבית בלוחמים. לדיון יגיע גם אלוף מכהן בצה"ל, ראש אכ"א יניב עשור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לקראת הדיון פורסמה הבוקר קריאה ציבורית לטיהור שמם של לוחמי ג'נין והמשפחות השכולות עליה חתומים שרים, בכירי צה"ל לשעבר, משפטנים בכירים, אנשי תרבות ואנשי רוח ועוד. הלוחמים זוכים גם לגיבוי מוחלט במאבקם מהרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בני גנץ ומובילים את המאבק בסיוע של מפקד פיקוד המרכז לשעבר האלוף במיל' אבי מזרחי.

בין היתר נכתב בקריאה: "החברה והמדינה חבות חוב מוסרי ללוחמים שיצאו וחירפו נפשם בג'נין, במטרה לבער את קיני הטרור, לאחר שחודש מרץ 2002 נרצחו 130 אזרחים בפיגועי טרור, ובמיוחד לשמור על כבודם ולטהר את שמם של 23 חללי הקרב ובני המשפחות השכולות. חובתן של המדינה, של מערכת המשפט, ושל החברה בישראל, כחלק מאמנה חברתית בין החברה ללוחמיה שהיא שולחת לקרב, להגן על שמם הטוב וכבודם של אלפי הלוחמים וחללי הקרב, שנפגע קשות כתוצאה מהשתתפותם בקרב, ואנו מצטרפים לדרישתם הצודקת לעשות עימם טוב דין וצדק."

מנציגות הלוחמים והמשפחות השכולות של הקרב בג'נין מסרו כי, "מערכת המשפט חייבת לקבל סוף סוף הכרעה מוחלטת וברורה בעד לוחמי צה"ל, המשפחות השכולות ושמם הטוב. אנו חוששים כי בית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה ויאפשר את הקרנת הסרט שמתאר את חיילי צה"ל כרוצחים ונאצים. את הסרט עשו מחבלים חברי ארגוני הטרור, ובכרי חבר אליהם וסייע כאזרח ישראלי ובאצטלה של אמן, להחדיר סרט של אויבינו לתוך מדינת ישראל. מדובר בדיון מכריע- ולא תהיה הזדמנות נוספת לתקן. זו היא שעתם הגדולה והמשמעותית של שופטי בית המשפט העליון כמובילי דברה של מדינת ישראל."

אילוסטרציה. צילום: אתר צה"ל
Back to top button