מבזקיםפוליטי / מדיני

השר שי שוב מעורר סערה: "האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו"

שר התפוצות נחמן שי עורר היום (חמישי) מהומה לאחר שאמר בראיון ב- 103FM בנוגע למותה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו אעקלה אתמול בג'נין כי, "עם כל הכבוד לנו, האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו וזה מתבסס על העבר."

"אולי צריך פתולוג אמריקני, שיוכל לתת את המימד הבינלאומי ויוסיף אמינות לחקירה הזו", הוסיף השר שי.

לגבי הגינוי של דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, אמר: "ציפיתי לזה, ואמרתי גם אתמול שהדבר החשוב ביותר יהיה דבריו. זה אירוע שנוגע לתקשורת ולאזרחים אמריקאים, וכאן הם לא מוותרים. הם דורשים לדעת מהי האמת והם ילחצו עלינו, הם לא יניחו לנו עד שהפרשה תסתיים. זה ברור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר שי: ""אני חושב שישראל נהגה בסדר גמור עד כה – הודיעה שהיא חוקרת, וראש הממשלה, הרמטכ"ל והשרים הגיבו בצורה נכונה – אבל זה טוב לשלב הראשון. עכשיו צריך ללכת לחקירה, להציע לפלסטינים צוות משותף בליווי גורם בינלאומי מוכר ומקובל על שני הצדדים שיוסיף גם את המימד המקצועי, וגם את העובדה שהוא או היא בלתי תלויים ולא קשורים לאחד מהצדדים".

לגבי הסירוב של הרשות הפלסטינית לבקשת ישראל לקיים חקירה משותפת, הוא השיב: "קודם כל – גופתה של העיתונאית נמצאת אצלם וכך גם הכדור שפגע בה והממצאים המלאים של נתיחה, אז קשה מאוד לערוך חקירה באוויר כשאי אפשר לראות את הנתונים הללו".

לסיום הדגיש: ""אני קודם כל רק מבקש להביע את צערי על מותה, אני חושב שכל מוות הוא דבר שצריך להביע צער עליו, וככל שמדובר באדם שהוא לכל הדעות בלתי מעורב ולא נוגע באופן ישיר לעניין. צה"ל יערוך את החקירה המקצועית ויהיה גיבוי משפטי במידת הצורך – חיילי צה"ל לא יעמדו בפני שום חקירה בינלאומית. חושב שלא נפתח את דרכי הפעולה של צה"ל לאף ועדה חיצונית. הדבר העיקרי שהייתי רוצה לדעת, ואנחנו חייבים לדעת, האם הירי היה מכוחותינו או מהפלסטינים שהיו שם".

לפני שבוע וחצי השר שי חולל סערה כאשר אמר בראיון לגלי צה"ל כי התנהלות הממשלה במהלך חודש הרמאדן הוכיחה את עצמה בשטח: "יצאנו יחסית בשלום מחודש רמדאן. מצר על הפיגוע בסוף השבוע ועל אחרים, אבל אנחנו יכולים לרשום לעצמנו שההתנהגות הזהירה והמאופקת הצליחה להשיג תוצאות טובות". זאת אמר ימים ספורים לאחר הרצח באריאל.

נחמן שי. צילום: אתר הכנסת
Back to top button