מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ' לבר לב: "מנע את אירועי יום השנה לפרעות בלוד"

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ פנה היום (חמישי) לשר לביטחון פנים עמר בר לב על רקע כוונת ״ועד העם בלוד״ לקיים ביום שישי תהלוכה לרגל ״יום השנה למאורעות הכבוד״ והפרעות בערים המעורבות בהשתתפות אלפי צעירים ערבים שיגיעו באוטובוסים מערים נוספות מרחבי הארץ.

במכתבו מציין סמוטריץ׳ כי ״בימים האחרונים מתפרסמות ברשתות החברתיות ובעיתונות הערבית כרזות מטעם “ועד העם בלוד״ הקוראות לציבור להגיע לאירוע לרגל ציון ״יום השנה למאורעות הכבוד״, הלא הן הפרעות שבוצעו על ידי הערבים כנגד יהודים בערים המעורבות בתקופת מבצע שומר החומות. תוכנן ועיצובן של הכרזות לא מותיר מקום לספק בדבר מהות האירוע ובעיקר בדבר הסכנה המוחשית להסתה חמורה במסגרתו, ואף חמור ומטריד ומכך, בדבר החשש לקיום אירועים לאומניים אלימים כנגד יהודי העיר לוד בהמשך לו וכתוצאה ממנו. על פי הפרסומים, אוטובוסים רבים מערים וישובים ערבים בכל רחבי הארץ עתידים להגיע אל האירוע ולמרבה החשש להוסיף שמן למדורת ההסתה והאלימות בעיר לוד.״

סמוטריץ׳ הזכיר כי ״משטרת ישראל ידעה לאורך השנים למנוע את יציאתם של אוטובוסים לאירועים דמוקרטיים לגיטימיים כדוגמת המחאה נגד הגירוש בכפר מימון, קל וחומר שחובה על משטרת ישראל למנוע את קיומו של אירוע ההסתה המתוכנן ולמנוע באופן אקטיבי את הגעת המשתתפים אליו מרחבי הארץ. חובתה היסודית ביותר של מדינה היא הדאגה לשלום אזרחיה. אני דורש ממך להנחות את משטרת ישראל למנוע את קיום האירוע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עמותת 'יוזמות אברהם' קוראת לוועד העממי של הקהילה הערבית בלוד, מארגן האירוע, "לעשות את כל שביכולתו לשמירת השקט. עמדת יוזמות אברהם כי ראוי להימנע מצעדות דגלים בשכונות מעורבות, בעיתות של מתיחות בין יהודים ופלסטינים", צויין.

במקביל, יוזמות אברהם קוראת למשטרה "לאפשר את חופש הביטוי והמחאה, כולל של אירוע זה שנועד לתבוע את מיצוי החקירה ומיצוי הדין עם מי שהרגו את תושב העיר מוסא חסונא, לפני שנה. יוזמות אברהם מצטרפת לתביעת הוועד העממי של לוד בנושא זה", נמסר.

דוגמה לכרזת האירוע
צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח