חדשות הארץמבזקים

מות העיתונאית בג'נין: ארגון בצלם נגד הסרטון שהפיץ ראש הממשלה

בעקבות מותה של כתבת אלג'זירה, העיתונאית הפלסטינית-אמריקאית, שירין אבו עקל’ה ופרסום הסרטון שהפיץ היום (רביעי) ראש הממשלה נפתלי בנט בעמוד הטוויטר שלו, המציג לכאורה ירי ללא הבחנה של צעיר ערבי בסמטה בג'נין, ארגון זכויות האדם "בצלם" שלח חוקר שטח לבחון את המקום ממנו בוצע הירי שהוצג בסרטון שהפיץ ראש הממשלה.

"חוקר השטח של בצלם בג'נין תיעד הבוקר את המיקומים המדויקים שבהם ירה החמוש הפלסטיני בסרטון שהפיץ צבא ישראל וכן את המקום המדויק שבו נהרגה העיתונאית שירין אבו עקל'ה" נכתב בציוץ בעמוד הטוויטר של בצלם עם פרסום הסרטון. הארגון הציג בסרטון את המיקום ממנו בוצע הירי ואת המקום בו נמצאה העיתונאית כשהיא על הארץ ללא רוח חיים לאחר שנורתה בראשה. בדיווח של בצלם נטען כי המרחק בין מקום הירי למקום בו נמצאה הוא כמה מאות מטרים.

הסרטון שפרסם ראש הממשלה
הסרטון של בצלם

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בעמוד הטוויטר שלו: "יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק. על פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית. הפלסטינים אף תועדו אומרים "פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה". אף חייל לא נפגע, מה שמעלה את האפשרות כי הם ירו ופגעו בעיתונאית. ישראל קראה לפלסטינים לביצוע ניתוח פתולוגי משותף וחקירה משותפת, בהסתמך על כל התיעוד והממצאים הקיימים, כדי להגיע לאמת. עד כה, הפלסטינים מסרבים. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול כנגד המחבלים בבסיסיהם, על מנת לשבור את גל הטרור הרצחני ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אנחנו מגבים את לוחמי צה״ל. נא שתפו את הסרטון, וביחד נילחם למען ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפתלוג הפלסטיני שביצע בדיקה של הקליע שהוצא מראשה של העיתונאית שנהרגה אמר כי לפי שעה לא ניתן לקבוע חד משמעית מי ביצע את הירי, צה"ל או חמושים פלסטינים. בישראל ביקשו לבצע חקירה משותפת וביקשו לידיהם את הקליע אך הפלסטינים סירבו.

בצה"ל ערכו תחקיר ראשוני עם לוחמי יחידת דובדבן שפעלו היום בג'נין ממנו עלה כי הלוחמים ביצעו ירי מדויק לעבר המחבלים. נבדק מספר הקליעים שנורו על ידי החיילים והמיקומים שמהם בוצע. הלוחמים טענו בתחקיר כי לא ירו בעיתונאית שירין אבו עקל’ה אך בצה"ל עדיין לא שוללים שנפגעה בשוגג. עוד עלה מניתוח האירוע כי החמושים ביצעו ירי ללא הבחנה ונורו למעלה מאלף קליעים ממגוון רחב של אמצעי לחימה חלקם על מצב של ירי "אוטומט".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח