מבזקיםפוליטי / מדיני

הרצוג אירח את נשיא אקוודור במשכן הנשיא: "מעריך את רוח הלחימה הישראלית"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ערכו היום (רביעי) טקס קבלת פנים ממלכתית לנשיא אקוודור גיארמו לאסו ורעייתו מריה דה לורדס אלסיוואר במהלך ביקורם הממלכתי בישראל. במהלך הטקס בבית הנשיא, נוגנו המנוני שתי המדינות והנשיאים סקרו את משמר הכבוד הצה"לי. לאחר הטקס, נשיא המדינה ונשיא אקוודור קיימו פגישת עבודה מדינית.

בפתח הפגישה, נשיא המדינה אמר: "ברוך הבא הנשיא לאסו. אני מברך אותך מקרב לב בברכת ברוכים הבאים לירושלים, בירת ישראל. זהו ביקור היסטורי וראשון מסוגו של נשיא מכהן של אקוודור כאן בישראל. אני מבקש להביע את הערכתי המיוחדת לכך, על שבחרת לקיים את הביקור הזה כעת. זה עוד שלב בחיזוק היחסים בין ישראל לאקוודור. שמעתי ומאוד התרשמתי מתוצאות החיסונים וההתמודדות שלכם עם הקורונה. אני מחזק את ידיך, ומאחל לך ולאזרחי אקוודור הצלחה רבה. אני מודה לך, בשם העם בישראל על החברות שאתה מפגין כלפי מדינתנו ועל השינוי שאתה מוביל ביחס של אקוודור למדינת ישראל. השליחות של המדינה שלנו היא לעשות טוב בעולם. מדינתו ציינה 74 שנים לעצמאותה, ולמרות שאנחנו מדינה קטנה אנחנו מובילים עולמיים בטכנולוגיה, בחקלאות, במדע, במחקר ופיתוח בבריאות ואנחנו נשמח לשתף פעולה עם אקוודור בכל התחומים החשובים הללו.

צילום: חיים צח/לע"מ

עוד אמר הרצוג: "אני מבקש לברך את הקהילה היהודית באקוודור, קהילה היסטורית מאוד. אני שמח שיש לכם שגרירה של הקהילה הזאת, פה בישראל. רעייתי ואני שמחים מאוד לארח אותך ואת רעייתך כאן בירושלים, בבית נשיא ישראל, במדינת ישראל המיוחדת, הרב גונית, אנושית וגאוגרפית עם החיבור המופלא בין עבר, הווה ועתיד. בין מסורת להיסטוריה עתיקה, לחדשנות ומודרנה. אני מאחל לכם ביקור מוצלח פורה ומהנה. לך ולכל המשלחת. אסיים בתודה, בשם הרבה מאוד תיירים ישראלים צעירים שמבקרים בארצך ואוהבים אותה מאוד, ועל פתיחת משרד הטכנולוגיה והחדשנות בירושלים. זו בהחלט החלטה אמיצה, נכונה, והיא תתרום בצורה משמעותית לקידום היחסים בין המדינות.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח/לע"מ

נשיא אקוודור גיארמו לאסו אמר: ״תודה רבה כבוד הנשיא. עבורי, עבור אשתי, ועבור המשלחת שלי זהו כבוד מאוד גדול להיות כאן בישראל, מדינה שתמיד הערכתי במיוחד. אני מעריך את רוח הלחימה הישראלית, את הכבוד הגדול של מדינת ישראל, ואת התפתחותה. במהלך 74 שנים, עם אוכלוסייה שגודלה חצי מהאוכלוסייה באקוודור, הצלחתם להגיע בתחום הכלכלי לגודל של פי ארבע מאקוודור. כפי שכל העולם מעריך, גם באקוודור אנחנו מעריכים את ההצלחה שלכם בתחום החקלאות והתחום הטכנולוגי.אקוודור נמצאת בשלב שהיא רוצה לחזק קשרים עם השותפים האסטרטגיים שלנו כמו מדינת ישראל. במדיניות החוץ שלנו, – אנו רוצים לראות יותר אקוודור בעולם, ויותר מן העולם באקוודור."

צילום: חיים צח/לע"מ

הנשיא האקוודורי אמר לסיכום: "אנחנו רוצים לחזק את הקשרים הבינלאומיים בתחום הפוליטי, הכלכלי, והתרבותי וגם התחום התיירותי. בתחום המסחרי באופן פרטני אנחנו מחפשים לפתח תהליך של משא ומתן לקראת הסכם סחר חופשי בין שתי המדינות. אני רוצה לומר לך שבאקוודור יש קהילה יהודית מאוד מוערכת, בעיקר בקיטו עיר הבירה שלנו, ממנה באה גם השגרירה שלנו הלן דלר קליין. מדובר בקהילה מאוד חרוצה אשר תרמה רבות לפיתוח החברה שלנו. אני רוצה להודות לך שוב כבוד הנשיא, זה כבוד גדול להכיר אותך באופן אישי.״

הערב, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יארחו ארוחת ערב ממלכתית בבית הנשיא לכבוד הנשיא לאסו ורעייתו מריה דה לורדס אלסיוואר.

צילום: חיים צח/לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח