כלכלהמבזקים

לקראת חתימה על הסכם: הסתיים המו"מ בין ישראל וגוואטמלה

הסתיים המו"מ לכינון הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לבין גוואטמלה, לאחר השלמת סבב הדיונים האחרון שהתקיים במשרד הכלכלה בירושלים, בהשתתפות סגנית שר הכלכלה של גוואטמלה ובליווי משלחת רשמית. במינהל סחר חוץ מציינים כי צוות המו"מ מהצד הישראלי אשר עבד על ההסכם לאורך השנים האחרונות, כלל נציגים ממשרד הכלכלה והתעשייה, מינהל המכס ברשות המיסים וכן נציגי משרד החקלאות, משרד החוץ ומשרד המשפטים.

ההסכם לכינון אזור סחר חופשי מתמקד בסחר בסחורות וכולל הפחתת מכסים הדדית במטרה להרחיב את הסחר הבילטרלי, להביא להורדה של יוקר המחייה ולהקל על חדירתן ופעילותן של חברות בשווקים באופן הדדי. כמו כן כולל ההסכם היבטים הנוגעים לרשויות המכס וכן תחומים לשיתופי פעולה עתידיים בין המדינות".

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן: "עם חתימתו וכניסתו לתוקף של ההסכם לאחר אישרורו על ידי שתי המדינות, הוא עתיד לחזק את הקשרים בין המדינות ולסייע במימוש הפוטנציאל הטמון ביחסים הכלכליים, תוך הגדלת היקף הסחר במגוון תחומים. השלמת המו"מ מוסיפה נדבך נוסף ליחסי הידידות הקרובים בין שתי המדינות ולשורת ההסכמים שכבר יש לישראל במרכז ודרום אמריקה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
לקראת חתימה על הסכם: הסתיים המו"מ בין ישראל וגוואטמלה
צילום: ניר אדם סלע / יח"צ מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה

היתרונות המרכזיים של ההסכם: ההטבות ההדדיות על מוצרים אשר הוסכמו בין הצדדים כוללות בין היתר הורדות מכסים על מוצרים תעשייתיים וכן הטבות במוצרי מזון וחקלאות.

דוגמאות להטבות ביצוא מישראל:
במוצרי מזון וחקלאות: הטבות על זרעים, אגוזים, תכשירים מאגוזים, שמנים, חלבה ויין.
במוצרי תעשיה: כימיקלים, תרופות, מוצרי קוסמטיקה, מוצרי פלסטיק, מוצרי קרמיקה, זכוכית, תכשיטים ויהלומים, ברזל ופלדה, מכונות, רכיבים אלקטרוניים וציוד רפואי.

דוגמאות להטבות ביבוא לישראל
במוצרי מזון חקלאות: הטבות על בשר ומוצריו, פרחים וצמחי נוי, אגוזים, פירות יער, תבלינים וחלבה.
במוצרי תעשיה: הטבות על מגוון מוצרים קיימים כיום וכאלו שיפותחו בעתיד כגון תרופות, מוצרי פלסטיק וגומי, קרמיקה, מכונות ורכיבים אלקטרונים, כבלים מוליכים, תכשיטים.
נתוני סחר: היקף הסחר בין המדינות עמד בשנת 2021 על כ-40 מיליון דולר והתמקד בצד היבוא במוצרי מזון וחקלאות ובצד היצוא בין היתר בגומי ופלסטיק, כימיקלים ומכונות ומיכון חשמלי.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי: "ההסכם יצטרף להסכמים נוספים שסוכמו ואושררו לאחרונה, במסגרת המאמץ שאנו במשרד הכלכלה והתעשייה מובילים לחיזוק היחסים הכלכליים עם מדינות העולם, צמצום יוקר המחייה וחיזוק התעשייה הישראלית. חוסנה של ישראל תלוי במידה רבה בעוצמתה הכלכלית והסכמים אלו מסייעים בשימור וחיזוק מעמדה של ישראל כמעצמת טכנולוגיה וסחר גלובלית".

לקראת חתימה על הסכם: הסתיים המו"מ בין ישראל וגוואטמלה
צילום: ניר אדם סלע / יח"צ מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה
Back to top button