מבזקיםפוליטי / מדיני

נדחו שתי הצעות אי האמון שהגישו סיעות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה

כנס הקיץ במושב השני של הכנסת נפתח היום (שני) בשתי הצעות אי האמון שהגישו סיעות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה.

לפני ההצבעות פתח יו"ר הכנסת מיקי לוי מליאת הכנסת את כנס הקיץ של הכנסת ואמר: "אני שמח ונרגש לפתוח את כנס הקיץ במושב השני של הכנסת. מליאת הכנסת וועדותיה חוזרים לעבוד באופן מלא, לחוקק ולפקח על פעילות הממשלה, לאחר חופשת חג הפסח ימי הזיכרון וחג העצמאות שחגגנו. כולי תקווה שחברי הכנסת נחו קצת וחוזרים בכוחות מחודשים לעבודה הפרלמנטרית."

יו"ר הכנסת התייחס לגל הפיגועים ואמר: "לצערי חווינו גל טרור רצחני שגבה את חייהם של תשעה-עשר בני אדם. בהזדמנות הזו אני מבקש לשלוח פעם נוספת בשמי ובשם הכנסת תנחומים למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים. פעם אחר פעם אנחנו מקבלים תזכורת כואבת למחיר החיים בארץ הזו. מחיר דמים קשה. אבל זה לא ישבור אותנו. ידענו פיגועי טרור, מבצעים ומלחמות. העם הזה חזק ויוכל לכל אוייבנו ומבקשי רעתנו. אני מבקש לשלוח היום חיבוק חם, תודה והערכה לכל חיילי וחיילות צה"ל, השוטרות והשוטרים, לוחמות ולוחמי משמר הגבול וכל אנשי כוחות הביטחון שפעלו ופועלים ללא לאות כדי להבטיח את בטחוננו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"חבריי חברי הכנסת, ביום העצמאות הזה, כבכל יום עצמאות, התאחדנו וחגגנו את ריבונותינו. שמנו את המחלוקות בצד וראינו שגורלנו המשותף וההסכמות בינינו כעם, גדולות ממה שמפריד בינינו." אמר יו"ר הכנסת והוסיף, "הלוואי ונצליח לשמר משהו מהאחדות הזו גם ביום המחר. זו צריכה להיות המשימה של כולנו. ויכוחים נוקבים כן. שנאה יוקדת ושיח פלגני, לא. כולי תקווה שבכנס הזה נצליח להביא משהו מרוח האחדות של יום העצמאות בדרך שבה הכנסת מתנהלת."

לסיום אמר, "אני מבקש לנצל את ההזדמנות בפתיחת כנס הקיץ ולאחל שוב למזכיר הכנסת דן מרזוק הצלחה בתפקידו. אני מאחל לכולנו כנס מוצלח ועבודה פורייה למען אזרחי ישראל."

צילום: דוברות הכנסת

בהצעה "כישלון הממשלה בניהול איום הגרעין האיראני, משבר האקלים ויוקר המחיה" של סיעת הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה, תמכו 52 חברי כנסת לעומת 61 שהתנגדו.

בהצעה "כישלון הממשלה בכל תחום: כלכלי, אזרחי, מדיני, ביטחוני" של סיעות יהדות התורה והשבת אגודת ישראל – דגל התורה; והתאחדות הספרדים שומרי תורה תנועתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, תמכו 52 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו.

Back to top button