צרכנות

עשרת הדרכים לשלם פחות על הביטוח המקיף לרכב

קרדיט תמונה FREEPIK

הביטוח המקיף הוא הכיסוי הרחב ביותר שנהג יכול לרכוש לרכבו, אך הוא גורר לא מעט הוצאות בכל חודש. הנה 10 עצות שיסייעו בצמצום עלויות הביטוח המקיף לרכב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הביטוח המקיף, גם בצורתו הבסיסית ביותר, מציע כיסויים למגוון רחב של אירועי דרך שהרכב חשוף אליהם בשגרת היום-יום. ועל כן טווח המחירים שלו בשוק הביטוח הוא באופן טבעי גבוה יותר מזה של ביטוח החובה או ביטוח צד ג'. המשמעות היא שנהגים רבים נהנים מהיתרונות של הביטוח המקיף אך משלמים סכומים לא מבוטלים בכל חודש כדי לשמר אותם לאורך תקופת הביטוח. עם זאת, מחיר הביטוח המקיף הוא לא קבוע וישנן מספר דרכים לצמצם את עלויות הביטוח.

איך ניתן לצמצם את עלויות הביטוח המקיף?

הביטוח המקיף לרכב בנוי מ-2 חלקים: ביטוח צד ג', וביטוח רכוש עצמי שכולל שורה של מצבים שניתן להיקלע אליהם במסגרת השימוש ברכב, לרבות: תאונת דרכים, הצפה, שריפה, גניבה, טוטאל לוס. נהגים רבים נהנים מהיתרונות של הביטוח המקיף אך משלמים סכומים לא מבוטלים בכל חודש כדי לשמר אותם לאורך תקופת הביטוח. סכומים אלו עשויים להצטמצם, לעיתים בצורה משמעותית, כאשר לוקחים בחשבון מספר משתנים ונוקטים בכמה צעדים פשוטים.

  1. ביטוח בדיגיטל 

האינטרנט הוא כלי נהדר שמאפשר לכם לצבור מידע, לערוך סקר שוק ולרכוש מוצרים ושירותים מתחומים שונים, מכל מקום, בכל רגע ביום. אחד השירותים המשמעותיים שניתן לרכוש היום דרך האונליין הוא ביטוח רכב, באתרי חברות הביטוח השונות וכן באתר השוואות ביטוחים כמו בסטי . אתרים אלו פועלים כמנוע חיפוש לכל דבר ומהוות אמצעי ידידותי ונוח לאיתור הצעות ביטוח משתלמות ומותאמות. לאחר תהליך רישום מהיר ופשוט הכולל הזנת מספר רכב ודגם, תאריך קבלת רישיון הנהיגה, גיל הנהג הצעיר ביותר שאתם מעוניינים לבטח, תגלו מבחר מרשים של חוזי ביטוח מקיף שמחיריהם מבוססים באופן ישיר על הנתונים שהזנתם קודם לכן באתר, ותדעו איזה ביטוח לבחור לרכב שלכם.

  1. התקנת מערכות מיגון ובטיחות לרכב 

ישנן חברות ביטוח המעניקות הנחה בביטוח המקיף, למכונית אשר מותקנות בה מערכות בטיחות מתקדמות, המסייעות במניעת תרחישים בלתי צפויים בכבישים, לרבות: מובילאיי, מצלמת רוורס, מערכת ESP ליציבות הרכב, מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בעת בלימה וכן הלאה. הסיבה לכך היא שמבחינתן מדובר במכונית שהסיכוי שתעשה תאונה או תיגנב הוא קטן יותר מאשר מכונית שלא מותקנות בה מערכות מסוג זה, ולכן הסיכוי שבעליה יתבע את חברת הביטוח לפיצויים קטן גם הוא בהתאמה. אז ברגע שמוצאים פוליסת ביטוח מקיף מתאימה במחיר נחמד, רצוי לבדוק מול חברת הביטוח שהיא מופקת מטעמה, על אילו מערכות מיגון ובטיחות היא מעניקה הנחה.

  1. לרשום את כל הביטוחים באותה חברה או סוכנות ביטוח

אם במשפחה שלכם קורה מצב שיש מספר פוליסות ביטוח רכב כתוצאה מריבוי נהגים שחולקים את הרכב המשפחתי או ריבוי רכבים שכל אחד מהם זקוק לביטוח מותאם – אתם יכולים לחסוך המון כאבי ראש, ולעיתים גם עלויות בתעריף הביטוח המקיף, במידה ותבחרו לרכז את כל הפוליסות שברשותכם באותה סוכנות או חברת ביטוח, בהתאם למדיניות חברת הביטוח שבחרתם.

  1. עבר ביטוחי 

המשוואה פשוטה – ככל שהיסטוריית תביעות הביטוח שלכם ב-3 השנים האחרונות היא נקייה יותר, כך חברות הביטוח יראו בכם לקוחות נוחים ושקטים ועל כן יציעו לכם מסלולי ביטוח מקיף משתלמים ואטרקטיביים יותר מאשר לנהגים שהעבר שלהם כולל מספר תביעות ביטוח, גם אם קטנות יחסית.

  1. לשים לב לסעיף ההשתתפות העצמית 

אחד הפרמטרים שתמיד כדאי לבדוק כשרוצים לחדש את הביטוח המקיף, הוא סעיף ההשתתפות העצמית. זהו הסכום שהמבוטח נדרש לשלם בעצמו כדי לכסות נזקים שנגרמים לרכבו בעקבות מקרה ביטוח, כשם שמוגדר בפוליסה, וברוב המקרים בהם סכום זה גבוה ביחס לפרמייה הכללית, הפוליסה תהיה זולה יותר. מה גם שתוכלו להוזיל את מחיר ההשתתפות העצמית כשלעצמו, באמצעות תיקון הרכב באחד ממוסכי ההסדר של חברת הביטוח, וכך תוכלו לחסוך בעלויות אחזקת הרכב ביעילות רבה.

  1. פרופיל הנהגים המבוטחים

אחד המאפיינים המשפיעים על המחיר של כל אחד מהסוגים השונים של ביטוח הרכב, הוא הפרופיל של הנהגים שחתומים עליו. מסלולי הביטוח המוצעים ללקוחות הפוטנציאליים, הן כשיוצרים קשר עם סוכן ביטוח באופן טלפוני או פרונטלי והן כאשר מחפשים הצעות ביטוח באונליין, מתבססים תמיד על הנתונים שממלאים בשלבים הראשוניים של התהליך – מהי מידת הוותק בנהיגה שלהם ושל שאר הנהגים שהם מעוניינים לרשום את הפוליסה על שמם, כיצד נראה העבר הביטוחי שלהם, והאם היו להם שלילות רישיון במספר השנים האחרונות. ככל שהמבוטחים העתידיים הם נהגים זהירים יותר, כך מסלולי הביטוח העומדים בפניהם הם משתלמים יותר.

  1. לברר לגבי זכאות להנחה בביטוח הרכב 

כאשר אתם ממלאים את הפרטים האישיים שלכם ושל כלי הרכב שאתם מעוניינים לבטח באונליין או במסגרת פגישה עם סוכן ביטוח, חשוב לספק כמה שיותר מידע מדויק ולא להשמיט פרטים שאולי נראים לכם טריוויאליים, מובנים מאיליהם, כי הם אולי יכולים להקנות לכם הנחה בביטוח המקיף. נהגים בעלי מוגבלויות פיזיות, סטודנטים, אמהות, אנשים שגרים בקיבוץ, ונהגים ששומרים שבת, הם כמה מהאוכלוסיות הזכאיות להנחה בביטוח המקיף לרכב.

  1. כמות רכבים למשפחה 

זה לא סוד שמרבית המשפחות בישראל לא מסתפקות ברכב אחד, ומחזיקות ברכב שני ולעיתים שלישי במטרה להפוך את שגרת יומם של נהגי הבית פשוטה ונוחה יותר. לכן, אם גם אתם נכללים בסטטיסטיקה ומחזיקים בחניון הביתי רכב לכל אחד מההורים ועוד אחד שהילדים חולקים ביניהם – יכול להיות שתזכו להטבות והנחות במעמד חידוש הביטוח המקיף. מדוע? כי סביר להניח שלא תנהגו בכל אחד מהרכבים באותה תדירות, בחלקם כנראה שלא תנהגו כלל. ואם נוסעים פחות, מסתכנים פחות, ומשלמים פחות על הביטוח.

  1. תוספות נלוות 

כל פוליסת ביטוח מקיף מגיעה בצורתה הבסיסית, עם פירוט סך הכיסויים, התנאים להפעלת הביטוח וגובה ההשתתפות העצמית. אך לצד זה ישנן הרחבות שניתן להוסיף בתשלום, לדוגמא: שירותי דרך וגרירה, כיסוי לפנסים, כיסוי לרדיו, שירותי החלפת גלגל ומילוי דלק. באופן הזה, כל תוספת שתצרפו לפוליסה שלכם תייקר את העלות החודשית שלה, לכן עליכם להחליט אילו כיסויים יתאימו באופן מדויק לסך הצרכים והשימושים שלכם ברכב בשגרה, על אילו תוכלו לוותר, או לחילופין, האם הפוליסה הבסיסית מספיקה לכם.

  1. לנהוג בזהירות

נהג זהיר הוא נהג בוגר בעל ניסיון רב שנים בנהיגה בדרכים שונות ומגוונות. הוא מאופיין בסגנון נהיגה סבלני ובטוח שלא מסכן אותו או את הסובבים אותו. הוא מכיר את רכבו היטב ויודע לתפעל אותו במהירות ויעילות במגוון רחב של סיטואציות, הוא בעל עבר נקי מתביעות ביטוח או הרשעות בפרק זמן מוגדר, ולעיתים הוא היחיד שנוהג ברכב המבוטח. חברות הביטוח סומכות על נהגים אלו שלא יהיו מעורבים בתאונות דרכים או יתבעו פיצויים לעיתים תכופות, ועל כן מציעות הנחות בביטוח המקיף לרכב, ולעיתים אף מסלולי ביטוח מיוחדים לנהגים זהירים.

ביטוח מקיף בהתאמה אישית

הביטוח המקיף אמנם יקר יותר מהפוליסות האחרות בשוק, אך עליכם לזכור כי כל חברת ביטוח קובעת את התעריפים של עצמה ומעניקה משקל שונה לכל אחד מהאלמנטים המרכיבים את הביטוח המקיף. ומעל הכל, הן נשענות על המאפיינים הייחודיים שלכם ושל כלי הרכב שלכם בקביעת הפרמיה הסופית, לצד זה, תוכלו להשתמש באחד מהכלים שהוצגו לעיל כדי להוזיל את מחיר הפוליסה ולחסוך בהוצאות הרכב בטווח הרחוק.

Back to top button