מבזקיםצבא וביטחון

לאחר ארבעה ימי מצוד כך נתפסו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד

שני המחבלים נתפסו היום (ראשון) לאחר ארבעה ימים של בריחה מאז ביצעו ביום חמישי האחרון את הפיגוע הנורא באלעד כשנרצחו באמצעות גרזן וסכין שלושה יהודים ועוד ארבעה נפצעו, שלושה מהם באורח קשה.

המחבלים, אסעד יוסף אלרפאעי (19) וסובחי אבו שקיר (20) אותרו ללא אוכל ומים כקילומטר וחצי מזירת הפיגוע. הם נתפסו במבצע משולב של כוחות הביטחון סמוך לשעה 11:00 כשהם מסתתרים מתחת לשיח ביער שנמצא בסמוך למחצבה בין אלעד לראש העין. אחד המחבלים ככל הנראה שבר את רגלו במהלך הפיגוע או בבריחה והוא פונה לבית החולים לאחר שנעצר.

כמו כן נחשף כי במהלך המאבק של המחבלים עם הנרצחים נפל הטלפון של אחד המחבלים והוא נותר בזירה. בלשי המשטרה שמצאו אותו, פרצו אותו וכך הצליחו לגלות את זהות המחבלים וראיות נוספות שנמצאו בו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אביו של אחד המחבל סובחי סביחאת דיבר בתקשורת הפלסטינית ואמר כי "הכיבוש נושא באחריות למצבו הרפואי של בני. היה לו קשה עם המצב סביב הנעשה במסגד אל אקצא וזה מה שגרם לו לבצע את הפיגוע הזה ביחד עם חברו".

הגרזן שנמצא בשטח שבו נתפסו המחבלים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
המחבלים שנתפסו. הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

תיעוד המעצר בתום מבצע משולב של משטרת ישראל, שב״כ וצה״ל.

אחד המחבלים תוחקר בשטח על ידי איש שב"כ והודה בביצוע הפיגוע. בתיעוד שהופץ לאחר לכידתם נשאל המחבל לשמו, מאיפה הגיע ומה הם עשו וכך ענה: "אני אסעד יוסף אסעד אלרפאעי מהכפר רומאנה." מה עשית כאן? "פיגוע באלעד", מה קרה בפיגוע? "לא יודע מה קרה בדיוק. תקפנו אנשים אני עם חבר שלי סובחי עמאד סביחאת".

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שני המחבלים הגיעו במוצאי יום העצמאות ברכב, אותם הסיע על פי החשד אורן בן יפרח ז"ל שאותו רצחו ראשון לאחר שהביאם למקום. הם המשיכו במסע ההרג ובאמצעות גרזן רצחו את בועז גול ז"ל ויונתן חבקוק ז"ל באמפי פארק באלעד. הנרצחים הותירו אחריהם 16 יתומים.

המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל.

הבוקר, תלמידי אחד מבתי הספר באלעד הנמצא מטרים ספורים מהיער, גילו שאלמונים נכנסו לאחת הכיתות במהלך השבת, כיסו באמצעות שקית את מצלמת האבטחה שנמצאת בתקרה במרכז הכיתה וככל הנראה אכלו יונים ששרידיהם נותרו במקום. כוחות משטרה הגיעו לכיתה והחלו בחקירה על מנת להבין האם מדובר במחבלים שנכנסו למקום ושהו שם לאורך השבת.

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

השר לבטחון פנים, עמר בר-לב נפגש לפני זמן קצר (ראשון) בשטח עם מפקדי ולוחמי הכוח שלכד את המחבלים שביצעו את הפיגוע המזעזע באלעד ביום חמישי האחרון ושיבח אותם על הפעילות: "אני רוצה להגיד לכם כל הכבוד באמת הפגנתם תושייה, נחישות והתמדה. ברגע שצדקת הדרך היא לצדנו אז אף אחד לא יעצור לא אותנו ולא אתכם ולא את בטחון מדינת ישראל. באמת כל הכבוד."

צילום: דוברות המשרד לבטחון פנים
צילום: דוברות המשרד לבטחון פנים

לאחר מכן נפגש השר בר-לב עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי. בעמוד הטוויטר שלו כתב שר הבט"פ לאחר תפיסת המחבלים: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים הרוצחים. ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם."

צילום: דוברות המשרד לבטחון פנים

מפכ"ל המשטרה שהגיע לשטח הלכידה מיד עם תפיסת המחבלים אמר: "הודות לפעילות המשטרה, צה"ל ושב"כ, תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים יחד עם האמצעים שהפעלנו, אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם."

עוד הוסיף, "אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה. ידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בוועידת מועצות התלמידים והנוער לתפיסת המחבלים מאלעד ואמר: "אני רוצה לברך יחד איתכם את כוחות הביטחון על לכידתם של המחבלים הנתעבים. הטרור לא יכניע אותנו, לא הכניע אותנו ותמיד ננצח אותו כעם חופשי בארצנו. מדינת ישראל תוכל לכל אתגר ואני בטוח שזרועות הביטחון ימשיכו לעשות הכל למגר את הטרור. כולנו שולחים את תנחומינו למשפחות השכולות, מחבקים את הפצועים ומתפללים לרפואתם השלמה."

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה ללכידת המחבלים ואמר: "בפתח דבריי אני רוצה להזכיר את נרצחי הפיגוע האכזרי, המזעזע, באלעד: את אורן בן יפתח, יונתן חבקוק ובועז גול זכרם לברכה, ובשם שרי הממשלה אני מבקש למסור את תנחומינו העמוקים למשפחותיהם. אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו. הבוקר, כוחותינו – משטרת ישראל ושב"כ, יחד עם לוחמים מיחידות מגלן, אגוז ומירעול – תפסו את הרוצחים. המחבלים שטופי ההסתה שרצחו בגרזנים ובאכזריות בלתי נתפסת, נלכדו עלובים ליד מחצבה באזור. אני מברך שוב את השב"כ ואת העומד בראשו, את משטרת ישראל והעומד בראשה, כמובן את צה"ל והלוחמים כולם."

ראש הממשלה הדגיש כי "תפיסת המחבלים אינה מספיקה כשלעצמה. אנחנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור – אי אפשר להסית ולנוח. אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח. המשימה העליונה של ממשלת ישראל היא השבת הביטחון האישי לאזרחי ישראל."

צילום: חיים צח/ לע"מ

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד אמר בתגובה ללכידת המחבלים: "‏ארבעה ימים של עבודת מודיעין ושטח הסתיימו הבוקר בתפיסת המחבלים הנתעבים שרצחו בדם קר את יונתן, אורן ובועז ז״ל. אני מברך את כוחות הבטחון על המאמצים הרבים, על הנחישות ועל הדבקות במטרה להביא את הרוצחים למיצוי הדין. ‏ידע כל מחבל שרוצה לפגוע באזרחי ישראל שסופו להתפס. נמשיך לפעול למען בטחון אזרחי ישראל."

שר הביטחון בני גנץ הגיב לתפיסת המחבלים ואמר: "שמנו את ידינו על המחבלים השפלים שביצעו את הפיגוע באלעד. נשים את ידינו גם על כל מי שסייע להם. ‏אני מודה לכוחות הביטחון שעבדו מסביב לשעון. צה׳׳ל, המשטרה והשב׳׳כ ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה למען ביטחון אזרחי ישראל. אני מבקש שוב להביע צער בפני משפחות הנרצחים ולאחל החלמה מהירה לפצועים."

הרמטכ״ל, רא"ל אביב כוכבי שיבח את פעילות לוחמי צה״ל וכוחות הביטחון על המבצע המוצלח, בסיומו נתפסו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד ואמר "הבוקר קיימנו הערכת מצב מיוחדת, בהמשך לאירועים האחרונים. לוחמי צה״ל פעלו במהלך סוף השבוע האחרון בשילוב זרועות יחד עם המשטרה והשב״כ, והביאו לתפיסתם של המרצחים. נוסיף לפעול לעצירת הטרור וחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של אזרחי מדינת ישראל".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח