מבזקיםצבא וביטחון

במשטרה מבקשים מהציבור: "לא להגיע לזירת הפיגוע, המחבלים עוד לא נתפסו"

במשטרה עדכנו כי המחבלים שביצעו הערב (חמישי) את הפיגוע באלעד עדיין לא נתפסו.

במשטרה מבקשים מהציבור ומסקרנים לא להגיע לזירה, וכי ישנה חשיבות לאפשר לכוחות החירום וההצלה לבצע את פעילותם.

עוד נמסר כי, "על כל אירוע חריג, דמויות ורכבים חשודים יש לדווח מיידית למוקד החירום של המשטרה. כל מי שיש בידו חומרי תיעוד מתבקש להעבירם לידי המשטרה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות הפיגוע הערב באלעד פתחה עמותת עזר מציון קו מיוחד לסיוע נפשי עבור אלו הזקוקים לייעוץ והכוונה בשעות אלו. הקו מאויש ע"י אנשי המקצוע של האגף לבריאות הנפש וצפוי לפעול לאורך כל שעות היממה על מנת לתת מענה ראוי לכל פונה. מספר קו הייעוץ- 1800-808-100

שירותי הדם של מד"א סיפקו לבית החולים בלינסון 23 מנות דם.

מתנדב מד"א 'צוות הצלה' מוטי צינווירט סיכם את הרגעים הקשים בטבח הנוראי, בו קיפחו את חייהם שלושה בני אדם: "הייתי בסמוך למקום האירוע, כשלפתע נשמעו צעקות לעזרה. מצאתי מבוגר עם פציעה חודרת כשהוא נמצא סמוך לרכבו. הענקתי לו סיוע רפואי ראשוני ובהמשך מיהרתי להעניק סיוע רפואי לעוד נפגעים שנמצאו שרועים במדרגות ובשטח הפארק העירוני. תוך כדי הטיפול זעקו ניצולים לעברינו להימלט, היות והמחבל עדיין פוגע באנשים אך לא היינו מסוגלים לנטוש את הנפגעים ברגעים הקשים בשעה שהם מדממים".

מוטי מוסיף: "לצערי הרב, האירוע הזה ייחרט עמוק בליבי. בכל שנות פעילותי כחובש רפואת חירום, לא נתקלתי בזירה קשה כל כך של מספר נפגעים עם פציעות חודרות משמעותיות, תושבי העיר שייצאו בסך הכל לנשום אוויר צח בפארק, וסיימו את חייהם בצורה קשה כל כך. מדובר בטבח ומרחץ דמים שמזכיר ימים אפלים בתולדות ישראל. תקוותי שאני ויתר כוחות ההצלה שטיפלו באירוע המחריד יוכלו לחזור לשגרת חייהם אחרי המראות הלא פשוטים שראו".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "פיגוע קשה מאוד הערב באלעד. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח נגד המחבלים."

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, אמרה: "‏ערב קשה כל כך עם הפיגוע הרצחני באלעד. שולחת ניחומים ענקיים למשפחות וחיזוק ידיים גדול לפצועים. המעבר מזיכרון לעצמאות וחזרה לאבל ולאובדן הוא בלתי נתפס. מחזקת את כוחות הביטחון במאמצים לתפיסת המחבלים ואת כוחות הרפואה שנאבקים על חיי הפצועים."

סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, הוסיף: "מוצאי יום העצמאות, פיגוע קשה באלעד. אני משתתף בצערן של משפחות הנרצחים ושולח החלמה מהירה לפצועים. מחזק את כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח במרדף אחרי המחבלים."

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אמר: "הלב דואב על הפיגוע הקשה בעיר אלעד בו נרצחו שלושה יהודים. אני קורא לעם ישראל להתפלל לרפואתם של הפצועים. ליבנו עם משפחות הנרצחים ועם תושבי אלעד"

ח"כ ניר ברקת (ליכוד) אמר: ערב קשה מאוד. הדיווחים מהפיגוע הרצחני באלעד מזעזעים. הלב כואב על הנרצחים בפיגוע. אני משתתף בצער המשפחות השכולות ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים. עלינו לרדוף את מנהיגי החמאס וארגוני הטרור שקוראים לרצוח יהודים. הם חייבים לשלם מחיר כבד! מול הטרור ברחובות ערי ישראל עלינו לאפשר ללוחמים משוחררים לשאת נשק, לייצור מגע ולחסל מיד כל מחבל. אסור להשלים עם המציאות הזו!".

ראש מטה 'מחאת הקו האדום' יואל שילה אומר בתגובה לפיגוע הקשה באלעד: "איומי החמאס וקולות ההסתה שאנשי רע"מ פמפמו ברשתות החברתיות כל היום על 'ההתקפות על אל אקצא' הביאו בתוצאה ישירה לפיגוע רצחני באלעד. המלחמה בטרור חייבת להתמקד במחוללי הטרור, רע"מ וחמאס צריכים לשלם עוד הלילה את המחיר על הפיגוע הרצחני, את רע"מ צריך להעיף מהממשלה ולהוציאם מחוץ לחוק. ישראל בסכנה מיום הקמת הממשלה הזאת, הם הפקירו את בטחון ישראל ביודעין".

מעמותת 'תורת לחימה' נמסר בתגובה לפיגוע הרצחני: "ממשלת בנט-לפיד איבדה שליטה ויהודים נטבחים שוב ושוב על ידי מרצחים ערבים בקלות בלתי נסבלת. בנט לפיד וגנץ שתלויים בתומכי אותם מחבלים צמאי דם, יחד עם בר לב הבלתי כשיר, לא מסוגלים לבצע שום פעולה מלחמתית אפקטיבית נגד קיני המרצחים ונגד תשתיות הטרור ההולכות וגואות במרחבי ארצנו. נוצרה משוואה טבולה בדם אחינו ואחיותינו הקדושים וכל מי שקיים בו רגש יהודי בסיסי חייב לבחור: שלטון דמים עם תומכי מחבלים תוך רצח חופשי של יהודים, או שלטון יהודי לאומי יציב שיצא לקרב, יחסל וימחץ את הטרור ותומכיו."

‏שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, אמר: "מזועזע ממתקפת הטרור הערב במרכז ישראל, מחשבותיי עם משפחות הקורבנות".

צילום: דוברות המשטרה
ד״ר ערן רוטמן, מנהל בילינסון עדכן על מצבם של שני הפצועים שהגיעו לביה"ח. צילום: דוברות בילינסון
דובר המשטרה נצ"מ אלי לוי בתדרוך באלעד
Back to top button