חדשות הארץמבזקים

טקס מצטייני הנשיא: "אתם – גאווה אמיתית. אני מצדיע לכם!"

טקס מצטייני נשיא המדינה ליום העצמאות ה-74 למדינת ישראל התקיים היום (חמישי) בבית הנשיא.

במהלך הטקס העניק נשיא המדינה תעודות הצטיינות וסיכות ל-120 קצינים, נגדים וחיילים מצטיינים מכלל יחידות צה"ל. המצטיינים זכו בתואר מצטייני הנשיא בזכות החתירה למצוינות, הפגנת המסירות, המקצועיות והאחריות המאפיינת אותם וכן בזכות עשייתם הענפה המהווה דוגמה ומופת לצה"ל כולו.

ארגון ״יחד למען החייל״ חילק מלגות לימודים לכל המצטיינים בתרומת מר אדי פיית. כל חייל מצטיין יקבל מלגה לתואר אקדמי לאחר השחרור מצה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מבין 120 מצטייני הנשיא, 69 גברים ו-51 נשים, מתוכם 19 קצינים. בנוסף, 68 מכלל המצטיינים הם לוחמים, 25 משרתים כתומכי לחימה ו-27 בתפקידים עורפיים.

הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, מר יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש הממשלה, מר נפתלי בנט, שר הביטחון, מר בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום המטה הכללי ומשפחות המצטיינים.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
צילום: דובר צה"ל

נשיא המדינה, מר יצחק (בוז'י) הרצוג אמר: "כאן על הבמה נמצאים 120 מצטיינות ומצטייני צבא ההגנה לישראל. מכל החילות והזרועות, מכל רחבי הארץ – ומתפוצות עמנו. אתם – גאווה אמיתית. אני מצדיע לכם!

קראתי את הסיפורים שלכם. התרגשתי מהסיפורים שלכם. באמת מכל אחת ואחד. אתם כאן: בזכות מי שאתם, ובזכות מי שאנו – בזכותכם. תודה רבה לכם! תודה גדולה לא פחות גם לכם – ההורים והמשפחות היקרות. אנחנו גאים בילדים שלכם וגם אנחנו מתרגשים אתכם!

מדינת ישראל, ביום העצמאות הזה הגיע הזמן לחשוב קדימה, להתוות דרך אל מעבר למחר, ולהתמקד בחזון מדינת ישראל בשנת ה-100 לעצמאותה. עומדים בפנינו אתגרים כבירים, עומדות בפנינו הזדמנויות גדולות, ולכל אלה נוכל – אם נישאר מאוחדים. אנחנו חייבים לנהוג באחווה, בהושטת יד, באחריות.

יחד אתכם אני מתפלל לשובם של חיילינו ואזרחינו השבויים והנעדרים; ולרפואה שלמה לכל הפצועים בגוף ובנפש. אני מאחל לכולנו שנזכה להגיע לשנה הבאה בעזרת השם – שנת ה-75 למדינת ישראל, עם הישגים, עם אחדות, עם אהבת חינם, ועם המון המון גאווה. מזל טוב וחג עצמאות שמח ישראל!"

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי אמר בטקס כי ״מאחורי המילה צבא ומאחורי המילה ׳אנחנו׳ עומדים עשרות אלפי חיילים ומפקדים. ׳אנחנו׳ זה הצופים בגבולות, לרוב הצופות, אלו שמסיירים ואורבים בכל הגזרות, אלו שמבצעים מעצרים, אלו שחוקרים ויוצרים מודיעין, שתוקפים מהאוויר, מהים או בקרקע, שמתאמים את הפעילות בחמ״לים, שמתכננים, שמפתחים אמל״ח, מתחזקים אותו ודואגים לעורף וללוגיסטיקה. ׳אנחנו׳ זה צבא של אנשים, אנשים מסורים ומקצועיים, ובינהם גם אתם, המצטיינים.

כל מצטיין עושה זאת בדרכו, אבל לכולם מחנה משותף רחב: מחויבות ומסירות, מקצועיות ושאיפה למצויינות, וגישה בסיסית של הזדהות ומעורבות. הערכתי הרבה לכם. הניסיון מלמד, שהצטיינות איננה עניין רגעי, אלא משקפת תכונה עמוקה ומבוססת, שתפלס לכם דרך בהמשך חייכם.

קבוצת מצטיינים נוספת. הם לא יגיעו לכאן לעולם, אבל הם מצטיינים, רובן הגדול מצטיינות. זאת קבוצה גדולה, שקטה, שסמויה מן העין ומן התודעה. אלו הן בנות הזוג ובני הזוג של מפקדי צה״ל.

המפקדים משרתים בתפקידים מגוונים, בחזית ובעורף, בשטח ובמשרד והם עובדים מסביב לשעון, בשעות לא שעות, וללא ספירת שעות. הם מוקפצים מהבית למשימות ונשארים שבתות. כאלו הם חייהם של המשרתים בקבע. שרבים מהם נעדרים מהבית כמעט כדרך קבע. אלו הם אנשים מיוחדים שבחרו בחיים מיוחדים, אבל הם מצליחים לבצע את תפקידם רק בזכות בנות ובני הזוג שלהם. בנות הזוג הפכו לשותפות, שותפות מתוך בחירה אשר מתמודדות ובוחרות בייעוד הזה בכל יום מחדש.

בנות הזוג היקרות, אתן שותפות שקטות אבל שותפות מלאות. אין לכן מדים אבל אתן חלק מצה״ל, ולמרות שאין לכן דרגות, מבחינתנו אתן בדרגה בכירה ביותר ואתן קבוצה של מצטיינות. מפקדי צה״ל לא היו יכולים להתמקד במשימתם ללא הגיבוי והשותפות שלכן, והשותפות שלכן היא חלק מההגנה והביטחון שצה״ל מקנה לתושבי המדינה.

אני מעריך אתכן ואתכם בני הזוג מאוד, ומבטיח לכן דבר נוסף, שילך ויתבהר לכן במרחק הזמן והשנים, אתן ובני הזוג, אתם ובנות הזוג, חיים חיים של משמעות וחיים של טעם ומהות. אני מצדיע לכן ומאמין שכל העם מצדיע לכן".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח