חדשות הארץמבזקים

חה"כ בן גביר בטקס הזיכרון באופקים: "הם קדושים, הם טהורים, הם גיבורים"

בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה באופקים, נשא דברים יו"ר עוצמה יהודית, חה"כ איתמר בן גביר ודיבר על הגיבורים שמסרו נפשם למען העם והמדינה, על האמונה והניצחון בהקמת המדינה. בתום הטקס נפגש ח"כ בן גביר עם בני המשפחות במקום.

מצ"ב תמונות ווידאו לשימוש חופשי
צילום: ללא קרדיט

בפתח דבריו אמר יו"ר עוצמה יהודית: "נכבדי ראש העיר מר יצחק דנינו. נכבדי נציג צה"ל. קצין טנ"א ראשי תת אלוף אילן אליה, נכבדי נציג המשטרה מפקד תחנת אופקים סנ"צ ניבי אוחנה, נכבדי, הרב הראשי סגן אלוף הרב יואב אוקנין, משפחות ונכבדיי כולם. כאשר ביקשו ממני לייצג את המדינה בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. ביקשתי השנה להגיע לאופקים. כאן הגעתי מיד לאחר חג הפסח לכנס גדול, משמח, לפגישות מהנות, לאנשים נפלאים ודווקא בשל כך היה לי חשוב לבוא גם היום לכאן, ביום הכל כך מהותי הזה. הערב נחגוג את יום העצמאות אבל לא היינו מגיעים לרגע הזה, אלמלא היקרים שלכם שמסרו נפשם על קדושת השם, שמסרו נפשם כדי שכולנו נוכל לחיות כאן והחברה בישראל חייבת לכם, להם חוב ערכי, חוב מוסרי."

מצ"ב תמונות ווידאו לשימוש חופשי
צילום: ללא קרדיט

עוד אמר בן גביר: "בדרך שבאתי לכאן ראיתי תמונה שמספרת את הכל. תמונתו של עובדיה, בנו הקטן של הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע, והילד יבדל לחיים טובים וארוכים משתטח על קבר אביו וממאן לעזוב. בגמרא מסופר שבשעה שמשה רבינו עולה למרום הוא מוצא את הקדוש ברוך הוא יושב וכותר כתרים ואותיות. אמר משה לקדוש ברוך הוא "למי אתה מחכה? למי אתה קושר הכתרים הללו?" אמר לו הקדוש ברוך הוא עתיד אדם בסוף כמה דורות, שמו עקיבא בן יוסף". משה רבינו היה גדול מכולם, ממשה עד משה לא קם כמשה. היה הראשון בחמלה, באהבה, בהנהגה, אבל מעלתו של רבי עקיבא עצומה עוד יותר. הוא הקריב את כל כולו. במקום שהרוגי מלכות עומדים, אין בריה יכולה לעמוד במחיצתם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"רבי עקיבא שנרצח על ידי הרומאים שסרקו את גופו במסרקות של ברזל, לכאורה הוא הפסיד, אבל הוא אולי הפסיד בקרב, בטוח שניצח במלחמה. רבי עקיבא של האמונה, שכאשר סורקים את בשרו הוא צועק שמע ישראל ולא מפסיק להאמין, אפילו כשהלך בהר הבית וראה, כמו היום, שועלים שפוגעים בעם ישראל, בבית קודש הקודשים, הוא ידע לחייך, להאמין, לא להתייאש, כי אנחנו בעזרת השם ננצח. בזכות האמונה, בזכות מסירות הנפש שלו הגענו לאן שהגענו, בזכות העקשנות והמורשת קמו דורות של לוחמים ועקשנים שהביאנו עד הלום." הוסיף.

מצ"ב תמונות ווידאו לשימוש חופשי
צילום: ללא קרדיט

"משפחות יקרות. מה שנאמר על רבי עקיבא, נאמר על היקרים שלכם. "אין בריה יכולה לעמוד במחיצתם". הם קדושים, הם טהורים, הם גיבורים, אבל יותר מכל נזכור שבזכות מסירות הנפש שלהם וההקרבה שלהם, יש לנו היום מדינה, יש לנו היום צבא, יש לנו בית, בית של כולנו. בית של חילונים ודתיים, ספרדים ואשכנזים, יהודים ושאינם יהודים, שכולם מסרו נפשם על קדושת השם, העם, הארץ ולמען המולדת. בחזרה לתמונתו של הילד עובדיה שמשתטח על קבר אביו הי"ד. הדמעות זולגות, אבל הלב, הלב יודע שהילד הזה, שהילדים של כולנו, הם הניצחון הגדול והם התשובה לאלה שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. עם ישראל חי!" סיים בן גביר את דבריו.

צילום: ללא קרדיט
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח