מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: יידה אבנים לעבר שוטרים ממרחק של מטרים בודדים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד קתייבה בחאש (24), תושב קלנסווה, וזאת לאחר שיידה אבנים לעבר כוחות המשטרה במהלך הפגנות אלימות בהר הבית לפני כשלושה שבועות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דולי מזעל, במהלך ההפגנות האלימות בהר הבית, השתתפו מאות אנשים רעולי פנים אשר יידו אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה. בעקבות ההתפרעויות האלימות נכנסו כוחות המשטרה לשטח הר הבית תוך שהם משתמשים באמצעים על מנת להשתלט ולשמור על הסדר ולפזר את ההתפרעויות בהר הבית. באותה עת, החלו מאות מתפרעים ליידות בקבוקי תבערה, זיקוקים ואבנים לעבר כוחות המשטרה שנעו לכיוון המתפרעים תוך שהם משתמשים באמצעים במטרה לפזר את ההתפרעויות.

חלק מהאבנים, בקבוקי התבערה והזיקוקים פגעו בכוחות המשטרה. בשלב מסוים נכנסו כוחות המשטרה אל תוך מסגד אל אקצא, וזאת על מנת לעצור את המתפרעים ששהו בתוך המסגד. כאשר נכנסו פנימה, החלו מאות רעולי פנים, ליידות לעברם אבנים, סלעים, ברזלים ולירות זיקוקים, וכל זאת ממרחק של מטרים בודדים. כוחות המשטרה הצליחו בסוף להשתלט על המתפרעים שבתוך המסגד ולעצור אותם. הנאשם אשר נכח בתוך מסגד אל אקצא, יחד עם אחרים, יידה אבנים לעבר כוחות משטרה שעסקו באותה עת במשימת שמירה על הסדר ופיזור התפרעויות בהר הבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשם השתתף בהתפרעות ויידה לעבר כוחות המשטרה מספר אבנים בשתי הזדמנויות שונות ממרחק של כ-20 מטר. בעקבות ההתפרעויות, נפצעו מספר רב של שוטרים וחלקם אף נזקקו לטיפול רפואי ופונו לבית חולים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של התפרעות ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

צפו: מתפרעים עם דגלי חמאס ורש"פ בהר הבית גרמו להרס וחורבן
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button