חדשות הארץמבזקים

במאמץ חוצה ארגונים: צעירה ישראלית שאושפזה במצב קריטי באוקראינה הוטסה לארץ

משימת חילוץ מורכבת של זק״א, הצלה אייר-Hatzolah Air ומד״א יחד עם רופאים מביה"ח שערי צדק הושלמה אמש (שני) בהצלחה עם נחיתתו של מטוס-אמבולנס טיפול נמרץ של הצלה אייר-Hatzolah Air שהמריא מפולין לישראל ועליו צעירה ישראלית כבת 18 מורדמת ומונשמת לאחר שחולצה מאוקראינה כשמצבה קשה מאוד.

הנערה נסעה עם הוריה מספר חודשים לפני פרוץ המלחמה למחוז רובנו שבאוקראינה בעקבות עסקיו של אביה, כשהיא משתלבת באוניברסיטה ובקונצרטים בין-לאומיים של שירה. עם פרוץ המלחמה התנדבה הנערה במרכז פליטים ופעלה במשימות סיוע הומוניטרי ועזרה לזולת, לפני מספר ימים חלתה בדלקת זיהומית קשה שהתפשטה בגופה, מצבה הרפואי התדרדר במהירות והיא אושפזה במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים מקומי כשמצבה מוגדר כקשה.

לאור חשש להידרדרות במצבה, פנו הוריה למתחם הסיוע של זק"א בקישינב, בבקשה לחלצה מאוקראינה כדי להציל את חייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל, הסיפור רץ ברשת ונציג ממשרד ראש הממשלה יצר קשר עם ארגון הצלה אייר, המתמחה בהטסות רפואיות מורכבות ומפעיל מטוסי חילוץ ופינוי ואשר עוסק בימים אלה בחילוצים מורכבים של פצועי מלחמה ופליטים למקום מבטחים, בבקשה להביא אותה לטיפול בבית חולים ישראלי.

דובר 'הצלה אייר' מספר כי מצבה של המטופלת הוא קריטי וכי המבצע המיוחד דורש התארגנות עם ציוד מתקדם וצוות מקצועי ומיומן ביותר. צוותי הצלה אייר, שערי צדק ומד״א שמומחים בטיפול במקרים מורכבים כשל הנערה נבחרו להוביל יחדיו את המבצע המורכב.

אמש יצאה משלחת מיוחדת מטעם המרכז הרפואי שערי צדק עליה פיקדו מישראל ד״ר טוד זלוט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק, ולוי לוין מתאם הטראומה במלר״ד של המרכז הרפואי.

ד״ר צבי זילברשטיין מהמחלקה לרפואה דחופה יחד עם צוותי הצלה אייר ומד״א, בליווי ציוד רפואי מתקדם שהשאיל המרכז הרפואי לצורך מבצע ההעברה טסו לאוקראינה והעבירו את הנערה ואת אמה בטיסה מיוחדת שנחתה בשלום בשעות הבוקר. תהליך הקליטה הושלם בהצלחה וברגעים אלו הנערה נקלטת ביחידה לטיפול נמרץ נוירולוגי, בראשות ד״ר סטפן מאוסבך, ותעבור סדרת בדיקות מקיפות וליווי רפואי מתקדם.

צילום: דוברות זק״א

אהרון אדלר, מנכ"ל הצלה אייר ישראל, מספר: "מרגע שהתקבלה בהצלה אייר הפניה ופרטיה, ברור היה שצריך לפעול מהר עם הצוותים הטובים ביותר. יו"ר ארגון הצלה אייר אלי רואו נרתם מייד למשימה ובעזרת שותפינו בשערי צדק ובמד"א יכולנו להשלים את המשימה בהצלחה ולהביא את הנערה לטיפול מתקדם בישראל".

צילום: דוברות שערי צדק והצלה אייר

ד״ר טוד זלוט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק, אמר: ״שערי צדק מטפל במקרים מורכבים בחירום ובשגרה. צוות המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי נרתם מיד למשימה המורכבת שדרשה התייעצות בין תחומית והתערבות של היחידה לטיפול נמרץ נוירולוגי נוירוכירורגי. אנו שמחים שיש לנו את היכולת לספק מענה רפואי מתאים לנערה ומאחלים לה רפואה שלמה״.

צילום: דוברות שערי צדק והצלה אייר

ד״ר צבי זילברשטיין, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק הוסיף: ״במהלך הלילה יצאנו לטיסת חילוץ של חולה מורכבת, בחורה צעירה שחלתה במחלה קשה ואושפזה בבית חולים באוקראינה. בעזרת התגייסות של גורמים רבים המבצע המורכב יצא אל הפועל. לשמחתי, המשימה המאתגרת הושלמה בהצלחה, והמטופלת הועברה להמשך בירור וטיפול במסגרת המחלקה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי. אני מאחל לה רפואה שלמה וחזרה לחייה הרגילים״.

צילום: דוברות זק״א

נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק״א אוקראינה ואשתו וולרי שמפקדים על משימות החילוץ ומנהלים את מתחם זק״א במולדובה, סיפרו: ״מרגע קבלת הקריאה פעלנו במהירות בכדי להציל את חייה של הנערה שנמצאת במצב מסכן חיים, רופאי בית החולים המקומי ציינו שאין באפשרותם לסייע והסיכוי היחיד להצלתה הוא בהטסה מהירה לבית חולים בישראל. פעלנו מסביב לשעון להצלחת המשימה והעברתה מאוקראינה לישראל. בנתב״ג חיכו צוות טיפול נמרץ של מד״א וצוותי זק״א, הנערה הועברה בניידת טיפול הנמרץ לבי"ח שערי צדק שם נערכו לבואה, בתפילה להחלמתה במהירות״

צילום: דוברות שערי צדק והצלה אייר

אהרון אדלר מנכ״ל ארגון הצלה אייר-Hatzolah Air, ציין: ״מדובר במשימה מורכבת וייחודית שזכתה להצלחה בזכות העבודה המשותפת. יחד עם צוות רופאים מסור העברנו בבטחה את הנערה לביה״ח שערי צדק בישראל, מספיק להביט בעיניה של האמא שהתלוותה בטיסה כדי להבין שעשינו את המעשה הנכון – הצלת חיי אדם כפשוטו. כחיילים בשדה הקרב אנו פועלים יחד עם צוות מתנדבים מקצועי של רופאים ופרמדיקים בברכתו של יו״ר הארגון מר אלי רואו בכל ימות השנה, בהטסות רפואיות מורכבות ברחבי העולם ובפרט עכשיו בהטסות חילוץ מאוקראינה לחולים מורכבים ופצועים".

צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות שערי צדק והצלה אייר
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח