מבזקיםמשפטי/פלילי

גזר דין ראשון בפרשת 'טלגראס': 33 חודשי מאסר למתכנת

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (חמישי)את דינו של רז קרוננברג (37), הנאשם הראשון שהורשע בפרשת טלגראס, ל- 33 חודשי מאסר בפועל. הנאשם הורשע בעבירות של תיווך לסחר בסמים מסוכנים (ריבוי עבירות), שיבוש מהלכי משפט, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ולצריכה עצמית והלבנת הון במסגרת הסדר טיעון. כמו כן, נגזר עליו מאסר על-תנאי, קנס בסך 25,000 ש"ח וחילוט של כספים ומדיה דיגיטלית שנתפסו ביום מעצרו. משפטיהם של 26 הנאשמים האחרים בפרשה מתנהל באופן אינטנסיבי בבית-המשפט המחוזי מרכז.

דינו של הנאשם נגזר ל – 33 חודשי מאסר בפועל, מתוכם 32 חודשי מאסר בגין חלקו בפרשת טלגראס וחודשיים נוספים בגין תיק הפרת תנאי שחרור שנפתח נגדו במהלך ניהול הפרשה, מתוכם חודש במצטבר למאסר.

על פי החלק שיוחס לנאשם, הוא שימש כמתכנת בטלגראס במשך כשנה ועסק בתכנות של בוטים ששימשו את צרכני הסמים ואת מנהלי הפלטפורמה. "טלגראס", שהוקמה על-ידי עמוס דב סילבר ושותפיו בתחילת 2017 הפכה לפלטפורמה המובילה לתיווך מקוון לסחר בסמים מסוכנים, בדגש על קנאביס אך גם לסמים פסיכדליים מסוגים שונים. במסגרת הפלטפורמה פעלו מעל 3000 סוחרי סמים, אל מול כ- 200,000 משתמשים, והכנסותיה נאמדו בשיא תקופת הפעילות ב- 1,500,000 ₪ בחודש בממוצע, כספים אשר התקבלו מסוחרי הסמים שפעלו בה והתחלקו בין דרג הניהול הבכיר, מנהליה ועובדיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כעולה מכתב-האישום המתוקן שבו הורשע הנאשם, הוא לא נטל חלק מהנהלה הבכירה של ארגון טלגראס, ובמעמדו כמתכנת לא פיתח את ה"בוטים" העיקריים של טלגראס. עם זאת, הפעולות שביצע היו חלק מהאופרציה שאיפשרה את פעולותיה של הפלטפורמה, ומשכך הורשע בעבירות של תיווך לסחר בסמים והוא נידון לעונש מאסר בפועל כאמור.

בפרקליטות מציינים כי פלטפורמת טלגראס שימשה כפלטפורמה המובילה לסחר מקוון בסמים מסוכנים. הפלטפורמה ייעלה והקלה על ביצוע עסקאות הסמים, ומשכה אליה את סוחרי הסמים שביקשו לפעול באמצעותה תמורת כסף ששולם לארגון בתמורה לפרסום הסחר בסמים. בעונש שנקבע למתכנת זוטר יחסית יש כדי לשדר מסר מרתיע, לפיו כל מי שמניע, גם בעקיפין, ומאחורי מקלדת, את הסחר בסמים מסוכנים דינו לעונש מאסר משמעותי. כמו גם מי שמייעל, מקל והופך את הסחר בסמים למנגנון מקוון שמגיע בקלות לכל אדם, לרבות קטינים.

Image by Dad Grass from Pixabay

Back to top button