משפטי/פליליצבא וביטחון

5 שנות מאסר למורשע שקיים קשר עם נגד צה"ל כדי שיגנוב בשבילו רימונים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) על שי משה, תושב המועצה האזורית מטה יהודה, 5 שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס בסך 10,000 שקלים. וזאת לאחר שהורשע לפי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של רכישת נשק ונשיאה והובלה של נשק בצוותא.

על פי כתב האישום המתוקן בסוף שנת 2020 הנאשם קשר עברייני עם נגד קבע בצה"ל לפיו הנגד יגנוב מצה"ל ארגזים של רימוני הלם ויעבירם לנאשם תמורת 2,500 שקלים לכל ארגז. במהלך הקשר העברייני הנגד נהג לשלוח לנאשם תמונות של היצע הנשק במכולה עליה היה אמון, וזאת כדי שהנאשם יתרשם מהסחורה הפוטנציאלית אותה הנגד יכול לגנוב. במהלך השנים 2021-2020 הנגד מכר לנאשם ארבעה משלוחים של כ- 16 ארגזי רימונים אותם גנב מצה"ל.

בשלב הטיעונים לעונש עתר התובע עו"ד שי עציון מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) לקבוע בעניינו של הנאשם מתחם עונש הולם בין 8-4 שנות מאסר בפועל ולגזור עליו 6 שנות מאסר, זאת לאור מאבק הפרקליטות במיגור תופעת החזקה וסחר בכלי נשק לא חוקיים בציבור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "הערכים המוגנים במסגרת עבירות נשק, ובכללן עבירות של רכישת נשק וכן נשיאה והובלה של נשק בהן הורשע הנאשם, הם הגנה על שלום הציבור וביטחונו, וכן שמירה על שלמות גופו ורכושו של אדם. זאת נוכח התוצאות הקשות שעלולות להיגרם בגין שימוש בנשק על ידי מי שאינו מיומן בכך, או על ידי גורמים עבריינים או גורמי טרור שהנשק עלול לעבור מיד ליד ולהגיע אליהם".

בפרשה ארבעה מעורבים נוספים, שניים מהם הועמדו לדין בבית דין צבאי, אחד מהם הורשע בשלוש עבירות של סיוע לרכישת נשק וכן בעבירה אחת של שיבוש מהלכי משפט, ונדון במסגרת הסדר טיעון ל-20 חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי. דינו של נגד קבע בצה"ל אשר מכר לנאשם את רימוני ההלם שגנב מצה"ל טרם נגזר. שני מעורבים אחרים הועמדו לדין בבית המשפט המחוזי בירושלים, אחד מהם הורשע לפי הודאתו בעבירה אחת של סיוע להחזקת נשק ונדון במסגרת הסדר טיעון ל-9 חודשי עבודות שירות ומאסרים מותנים. דינו של מעורב נוסף, אשר הורשע בעבירה אחת של נשיאה והובלה של נשק, טרם נגזר.

רימון הלם
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח