חדשות הארץמבזקים

"שיפלו מהשמיים כל המרססים הללו" – סערה ברשת לאחר התרסקות המטוס

פוסט שפורסם בפייסבוק בו דווח על התרסקות מטוס הריסוס הבוקר (רביעי) סמוך לשדרות, גרר תגובות חריפות מצד גולשים, בהם גם איחולי מוות לטייסי מטוסי הריסוס.

בין התגובות החריפות: "קיבל את מה שמגיע לו עפ"י הצדק", "מותר להגיד מגיע לו?" ו- "תודה לקב"ה משלם לכולם".

אחד המגיבים אף טען כי הסיבה שבגינה הטייס שנפצע קל בתאונה סירב להתראיין היא מכיוון ש"הכל מבויים" וכי ש"אולי הטייס רצה לספר משהו לעולם…לכו תדעו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בישראל, כמו בעולם, ישנם קבוצות של אנשים המאמינים בתאוריית קשר לא מוכחת בשם כמטרייל (Chemtrail) שמטוסים מבצעים ריסוס של חומרים כימיים או ביולוגיים בשמי המדינה באמצעות פסי התעבות. טענות אלו נדחו על ידי הממסד המדעי.

על פי קבוצות אלו, ריסוסים מהסוג הזה מתבצעים על מנת, בין השאר, לשלוט בקרינת השמש, מזג האוויר, התרבות האוכלוסין, ואף לשם לוחמה כימית.

בממסד המדעי מסבירים שפסי ההתעבות הלבנים שיוצאים משולי המטוסים מורכבים מאדי מים קפואים ונוצרים גם בשל שינויים בלחצים בשני צדי הכנף. שני האלמנטים האלו יוצרים התעבות של חלקיקי מים הקיימים באוויר. למעשה, היווצרות פסי התעבות לבנים תלויה בשלושה גורמים: לחץ האוויר, הלחות היחסית באוויר והטמפרטורה.

"במקום להבין את העיקרון הפשוט לפיו פסי ההתעבות מורכבים מאדי מים קפואים, הם מעדיפים לחשוב שמדובר בתופעה סודית שבה מעורבים 40,000 טייסים של חברות מסחריות ובקרי טיסה שמטרתם היא להרעיל את הילדים שלהם", אמר האסטרונום והסופר בוב ברמן.

צילום: דוברות כב"ה

Back to top button