מבזקיםפוליטי / מדיני

ערב יום השואה: נשיאת הבונסטאג הגיעה לביקור היסטורי במשכן הכנסת

נשיאת הבונדסטאג, בית הנבחרים הגרמני, בארבל באס, התקבלה היום (רביעי) בכנסת על ידי יושב ראש הכנסת מיקי לוי, בטקס קבלת פנים ממלכתי שנערך ברחבת המשכן ואשר כלל בין היתר סקירת משמר כבוד של משמר הכנסת; לצד חתימתה של הנשיאה בספר האורחים הרשמי של הכנסת כתבה הנשיאה באס : "ישראל וגרמניה הן ידידות אמת ואני אסירת תודה על כך. אני רואה בהזמנתך לאירועי יום השואה כבוד ואמון. אני מרכינה ראש בענווה בפני סבלם הבלתי נתפס של קורבנות הפשעים נגד האנושות שביצעו הגרמנים. לקחי השואה מחייבים אותנו לא לתת מקום לאנטישמיות. אחריותה של גרמניה לא הסתיימה. אנחנו עומדים לצד ישראל"

בטרם הגעתה לכנסת קיימו הנשיאה באס ויושב ראש הכנסת לוי, סיור מיוחד ב"יד ושם" שבסיומו אמר היושב ראש: "אני מודה לידידת ישראל, נשיאת הבונדסטאג, בארבל באס, אשר נענתה להזמנתי להגיע לישראל ולירושלים דווקא בימים מיוחדים אלו. השתתפותך בטקסים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכנסת מהווה ביטוי משמעותי וחשוב לקשר המיוחד השורר בין המדינות, לאחריות ההיסטורית שגרמניה לקחה על פשעי השואה ולמחוייבותה של גרמניה לבטחונה של מדינת ישראל״.

כאמור, עם הגעתה של נשיאת הבונדסטאג ולאחר טקס קבלת הפנים הממלכתי ברחבת הכנסת נועדו השניים לישיבת עבודה בלשכתו של יושב ראש הכנסת. הנשיאה באס: "הזיכרון המשותף שלנו ביום השואה מדגיש עד כמה האמון והידידות בין גרמניה וישראל חזק ומבוסס. הידידות הזאת היא פלא והיא ברכה. אני מודה ליושב ראש הכנסת על הזמנתו. זו מחווה עוצמתית של אמון.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

בהמשך היום צפויים יושב ראש הכנסת והנשיאה באס לקיים מפגש ייחודי ומרגש עם הרב הראשי לישראל, לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, בו צפוי האחרון לספר לשניים ובאמצעות הזום לעוד עשרות בני נוער שיחוברו למפגש, את סיפור חייו הכואב כילד יהודי בימי מלחמת העולם השנייה ואת הדרך ההרואית בה שרד ועלה ארצה. בתום המפגש צפויים השלושה להגיע יחדיו לרחבת כיכר גטו ורשה שביד ושם לטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה והגבורה.

שיאו של הביקור בכנסת צפוי להתרחש מחר, בו תשתתף נשיאת הבונדסטאג הגב' בארבל באס בטקס הממלכתי ״לכל איש יש שם"- קריאת שמות קורבנות השואה ברבים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה בכנסת״, שיעמוד השנה בסימן ״מסילות אל האובדן – שילוחם של היהודים בתקופת השואה״.

במהלכו של הטקס, שיתקיים זו הפעם ה- 33 להיווסדו בטרקלין "שאגאל", יודלקו, ע"י ניצולי שואה וחברי כנסת, 6 נרות זיכרון במנורת "השישה" – לזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. כבכל שנה הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, יו"ר האופוזיציה ויו"ר הנהלת יד ושם.

צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

עוד לפני הטקס צפויה נשיאת הבונדסטאג להשתתף במעמד זיכרון מיוחד שייערך בכניסה למשכן ובו תדליק נר זיכרון אישי לזכר נספי השואה. במעמד זה ביקשה הנשיאה להדליק נר זיכרון הנושא את שמה וסיפורה של הנספית אירמה נתן- שהתגוררה בעיר Duisburg – שם נמצא ביתה הפרטי של הנשיאה באס. נתן היתה ראש ועדת הרווחה של הקהילה היהודית בדויסבורג, עד שגורשה משם עם בעלה באפריל 1942, בדיוק לפני 80 שנה, למחנה המעבר איזביצה, שם נרצחו.

יושב ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בחר להדליק נר זיכרון עם שמו של יוסף (פפו) ברוך- ממנהיגי מרד מחנה אושוויץ. יוסף ברוך היה קצין יהודי בצבא היווני ונספה באושוויץ ב-1944.

נשיאת הבונדסטאג באס, אמרה: "לקחי השואה מחייבים אותנו לא לתת מקום לאנטישמיות. אחריותה של גרמניה לא הסתיימה. אנחנו עומדים לצד ישראל".

יושב ראש הכנסת מיקי לוי ציין: "השתתפותך בטקסים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכנסת מהווה ביטוי משמעותי וחשוב לקשר המיוחד השורר בין המדינות, לאחריות ההיסטורית שגרמניה לקחה על פשעי השואה ולמחויבותה של גרמניה לביטחונה של מדינת ישראל״.

צילום: דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח