מבזקיםתנועה ותחבורה

כדי להפחית את הגודש בכבישים: יקודמו פרויקטים תחבורתיים קצרי טווח

משרד התחבורה יקדם פרויקטים תחבורתיים קצרי טווח, שיתנו עדיפות לתחבורה ציבורית ובת קיימא, בתשע רשויות מקומיות נבחרות ברחבי הארץ. זאת, במסגרת מיזם חדש ומיוחד שמוביל משרד התחבורה – "רשויות השינוי".

במסגרת המיזם, המשרד יעבוד מול הרשויות המקומיות שנבחרו, יבחן את הצרכים הייחודיים של כל רשות ויחתום על הסכמי תחבורה מקיפים, שיכללו תקציבים לקידום פרויקטים של תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, הליכתיות ותחבורה קלה, בטווח המיידי. המשרד יסייע וילווה את הרשויות עם יועצים מקצועיים מהמתקדמים בתחום, להוצאת הפרויקטים לפועל בצורה המיטבית, תוך דגש על חווית המשתמש של התושבות והתושבים ושיתוף הציבור.

מיזם "רשויות השינוי" נועד לצמצם את הנסועה הפרטית ולהפחית את הגודש בכבישים העירוניים, באמצעות הגדלת מספר הנוסעים בכלי תחבורה, לרבות נסיעות שיתופיות, ומעבר אנשים משימוש ברכב הפרטי לשימוש בתחבורה ציבורית וחלופות אחרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המיזם מתעדף רשויות מקומיות, בהתאם לפוטנציאל שלהן לחולל שינוי תחבורתי בטווח זמן קצר ומיידי, והנכונות שלהן לקדם תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי. בשלב הראשון של המיזם, שמושק היום, נבחרו תשע רשויות מקומיות מגוונות, מכל רחבי הארץ וגווני האוכלוסייה: טירת כרמל, עפולה, קריית מוצקין, נהריה, אור עקיבא, בית שמש, שפרעם, מודיעין עלית ואופקים.

כל הרשויות המקומיות במיזם מונות מעל 20 אלף תושבות ותושבים ואינן מתוקצבת במסגרת תכניות אחרות של משרד התחבורה. ברשויות קיימות תכנית תכנוניות לתחבורה ולשבילי אופניים, מועסק ממונה תחבורה ציבורית, והן נכונות לקדם פרויקטים של תחבורה ציבורית ובת קיימא.

הרשויות נבחנו ונבחרו על בסיס פערים בתשתיות התחבורה הקיימות, בתחום מסופי התחבורה הציבורית, שבילי אופניים ונתיבי העדפה לתחבורה הציבורית. כמו כן, נבחנו פערים בשירות התחבורה הציבורית הקיימים, ופערים ביעדי הפיצול, בין השימוש ברכב פרטי לבין השימוש בתחבורה ציבורית, רכיבה והליכה.

עם הצלחת המיזם, משרד התחבורה ירחיב אותו לרשויות מקומיות נוספות, בהתאם לדירוג ולבחינה שבוצעה. מיזם "רשויות השינוי" מצטרף למגוון רחב של סלים באמצעותם מקדם משרד התחבורה פרויקטים תחבורתיים ברשויות המקומיות, ובכלל זה מיזם שותפים לדרך וסלים רבים נוספים.

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: "הרשויות המקומיות הן שותפות שלנו ואני מאמינה שבעבודה משותפת נוכל לקדם את התחבורה בכל רשות ורשות למען הציבור. ראשי וראשות הרשויות מכירים את הצרכים של התושבות והתושבים בצורה הטובה ביותר, ויחד עם היכולות, התכנון והמשאבים שאנחנו נביא מהמשרד נוכל להתאים בין הצרכים השונים לבין הפתרונות התחבורתיים שלנו. אני מאמינה בשיתופי פעולה כדרך פעולה ובטוחה שתשע הרשויות האלה הן רק ההתחלה של המיזם הזה. הפתרונות שנייצר יחד, יובילו כבר בטווח הקרוב והקצר לשינוי מציאות החיים של תושבות ותושבים רבים שסובלים כבר יותר מדי שנים מהזנחה בתחום התחבורה. "רשויות השינוי" הוא הדוגמא לשינוי שאנחנו מביאות במשרד לשינוי סדרי העדיפויות, החזרת ההשקעה לנגב ולגליל, וחיזוק משמעותי של שירות ותשתיות התחבורה הציבורית שלנו."

Back to top button