בריאותמבזקים

סלמונלה התגלתה כבר בשבוע שעבר באזור הייצור: זו השתלשלות האירועים המלאה

משרד הבריאות פירט הבוקר (שלישי) את השתלשלות האירועים מאז החשיפה הראשונית של ממצאים לסלמונלה במוצרי חברת שטראוס-עלית בשבוע שעבר.

על פי המשרד, "ב- 19 באפריל התקבלו ממצאים ראשוניים מהיצרן אשר עלו במסגרת בדיקות שגרתיות והראו קיום נוכחות סלמונלה באזור הייצור אך לא במוצרי המזון שנדגמו במפעל וטרם שווקו. בעקבות כך, הונחתה החברה לבצע בדיקות רחבות יותר לסביבת הייצור, למוצרים ולחומרי הגלם."

עוד נמסר, "ב- 21 באפריל בשעות הערב, התקבל דיווח על ממצאים שאינם סופיים שהצביעו על חשד לנוכחות סלמונלה בחומר הגלם – בבדיקה מהירה ולא בדיקת מעבדה מלאה האורכת כ5 ימים. על כן, היצרן לא נדרש לבצע החזרה (ריקול)."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן נמסר, "ביום ראשון החולף, ה- 24 באפריל בשעות הצהרים, פנה היצרן למשרד הבריאות עם ממצאי הבדיקות הסופיות, המעלים כי בסביבת הייצור ובחומר הגלם ישנה עדות לנוכחות סלמונלה. בעקבות התוצאות הסופיות בחומרי הגלם ובסביבת הייצור, החברה ביצעה החזרה יזומה (ריקול) בתאום עם שירות המזון במשרד הבריאות, לכלל מוצרי השוקולד שתאריך ייצורם מראשית חודש פברואר."

במשרד מציינים כי, "טרם התקבלו תוצאות סופיות לבדיקות שנעשו במוצרי השוקולד המשווקים בחנויות. כלומר, ההחזרות הללו בוצעו כמשנה זהירות עד הגעת התוצאות מחר גם למוצרי שוקולד (27.4.22). בעקבות ההחזרות (ריקול) של חברת שטראוס-עלית, ישנן החזרות של חברות מזון נוספות שעושות שימוש בחומרי הגלם של החברה למוצריהם. בנוסף, ובתיאום עמנו מבוצע דיגום רחב של מוצרים נוספים."

במשרד הבהירו: "משרדנו הורה לחברה להגיש תחקיר לסיבת הארוע ולבצע פעולות מתקנות למניעת הישנות מקרים בעתיד. חזרה לשגרת ייצור תתבצע לאחר סיום תחקיר האירוע, ביצוע פעולות למניעת הישנות התקלה, ניקוי וחיטוי הקווים ולאחר ביקורת ובדיקות מעבדה תקינות של משרדנו. ההנחיות לצרכנים הינן בהתאם לפרסומי ההחזרות (ריקול) המפורסמים בתקשורת ובאתר משרד הבריאות."

במשרד מציינים כי, "חיידק הסלמונלה גורם לרוב תסמינים קלים וחולפים וברוב המקרים לאחר מספר ימים יש החלמה מלאה. נדרשת תשומת לב מיוחדת באוכלוסיות מדוכאות חיסון וקשישים. על כן, במידה ובאוכלוסייה בריאה נעשה שימוש במוצר וקיימת עדות לתופעות משמעותיות של מערכת העיכול- שלשולים דמיים או שלשולים המלווים בחום, יש לפנות לרופא לצורך בדיקה. בחולים מדוכאי חיסון וקשישים יש להיבדק גם במידה ומופיעות תופעות קלות יותר."

לסיכום נמסר: "משרד הבריאות ממשיך לעקוב ולחקור באופן צמוד אחר האירוע, ובהתאם לממצאים יינקטו צעדים נוספים. המשרד ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לשמור על בטיחות המוצרים ובריאות הציבור בישראל."

Chocolate pieces photo created by Racool_studio – www.freepik.com
Back to top button