מבזקיםפוליטי / מדיני

הדיון בכנסת הפך לעימות: "היום התנהגת כמו דיקטטור קטן! בושה וחרפה!"

הדיון הממושך שמתנהל בכנסת, בנושא הכרזת מפלגת ימינה על חה"כ עמיחי שיקלי כפורש היה אמוציונלי וקולני מתחילתו הבוקר (שני). במהלך הדיון הטונים עלו לעיתים קרובות וחברי כנסת רבים התבקשו לצאת על ידי יו"ר הוועדה אשר ניסה להשליט שם סדר.

לפני זמן קצר היה זהו תורו של חה"כ דודי אמסלם ממפלגת הליכוד להתפרץ ולהרים את קולו על ממלא מקום יו"ר הוועדה, חה"כ איתן גינזבורג בטענות כלפיו על התנהגותו במהלך הדיון. זאת לאחר שהתבקש אמסלם לצאת מהאולם. "דיקטטור קטן", הטיח אמסלם בגינזבורג והוסיף "בושה וחרפה".

חה"כ אמסלם הספיק להתעמת גם עם חה"כ רם שפע ממפלגת כחול לבן, כאשר אמר כי מפלגתו של שפע, יש עתיד, היא "אינה מפלגה דמוקרטית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

חה"כ גילה גמליאל ממפלגת הליכוד אמרה במהלך הדיון: "כוותיקת חברות הכנסת, שיח כזה מביך בוועדת הכנסת עוד לא נראה. יועצים משפטיים מגיעים כדי למנוע מחבר כנסת להתמודד בעתיד, משום שמייצג את ציבור בוחריו נאמנה. כשאני נכנסתי לכנסת עוד היו מפלגות עם בחירות פנימיות. היום אתם ממונים וממונות. מילא שאתם לא פועלים יחד איתי כדי לשנות את שיטת הממשל, אבל לפגוע בצורה כל כך בוטה בחברי כנסת איכותיים? שישה יושבי-ראש בקואליציה ממנים את חברי הכנסת שלהם וקובעים מה יהיה."

"לוקחים אנשים ראויים שמגיעים עם רצון עז לבצע שליחות למען עם ישראל, ומה שיש לכם לומר להם זה "אנחנו נקבע לכם איפה תתמודדו אם וכאשר. במהלך השנה האחרונה מעמד הכנסת נשחק, והתחושה שהממשלה מנהלת את הכנסת. שר האוצר (לפיד) ביקש לפטר אותי כרכזת הקואליציה בוועדת הכספים כי התפקיד שלנו היה לפקח על הממשלה, להגן על הריבון ולייצג את הכנסת, ולא להיות יס-מנים של הממשלה". הוסיפה גמליאל.

ארכיון. צילום: המשרד להגנת הסביבה

לא רק ריבים ומחלוקות היו בדיון, אלא גם בשורה משמחת לחבר הכנסת יואב בן צור ממפלגת ש"ס. מ"מ יו"ר הוועדה הוציא את ח"כ בן צור מהדיון ומיד לאחר מכן בן צור אמר לגינזבורג, "הוצאת אותי בזמן, כיוון שבדיוק הרגע קיבלתי הודעה שלפני מס' דקות נולדו לי נכדות תאומות." חברי הכנת איחלו לבן צור מזל טוב ופצחו בשירת סימן טוב ומזל טוב.

Back to top button