מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: חטפו את בת משפחתם לחורשה מרוחקת, הכו באכזריות ואיימו באמצעות חרב

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ארבעה תושבי רהט, בגין עבירות של חטיפה לשם רצח או סחיטה, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה ואיומים על בת משפחה.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רננה לוי, מתואר כי המתלוננת יצאה להליכה בשכונה יחד עם שכנתה. בעודן צועדות, התקשר אל המתלוננת אחיינה והמליץ לה לשוב לביתה, משום שנשלחה תמונה שלה צועדת ברחוב בעיר רהט בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית, משום כך חזרה לביתה.

הנאשם, אחיה של המתלוננת, הגיע לביתה, איים עליה בפגיעה ואמר לה "תשמרי על עצמך ותזהרי". בהמשך, גמלה בלבם של הנאשמים החלטה לחטוף את המתלוננת ולפגוע בה. לאחר כמה דקות הגיעו לביתה של המתלוננת האח ושני אחייניה של המתלוננת, הכניסו אותה בכח לרכב תוך שמכים אותה ועזבו את המקום. במהלך הדרך עלה לרכב אח נוסף של המתלוננת, אשר הכה אותה במשך מספר דקות וחנק אותה בידיו. בהמשך נסעו הנאשמים עם המתלוננת לחורשה מרוחקת מהעיר, שם עצרו את הרכב והכו אותה עם מקל, חנקו אותה באמצעות מוט ברזל ואיימו עליה באמצעות חרב. בנוסף השכיבו הנאשמים את המתלוננת על הארץ והורו לאחד מהם לדרוס את המתלוננת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל לאמור, בשל דיווחה של שכנתה של המתלוננת, המשטרה פנתה לבני משפחתה של המתלוננת ודרשה כי יאתרו באופן מיידי את המתלוננת והנאשמים. בהמשך לכך קיבלו הנאשמים שיחת טלפון וחדלו ממעשיהם. לאחר מכן הניעו את המתלוננת למסור דבר שקר בחקירה ואיימו עליה שאם תגיש תלונה בני משפחה ירו בה.

בשל מעשיהם של הנאשמים נגרמו למתלוננת חבלות וכאבים בעיניים, בפנים, בצוואר ובחזה. חתכים, נפיחות רבה וסימני חבלה גם בכתף וברגליים, והיא פונתה לביה"ח לקבלת טיפול. במעשיהם, הנאשמים חטפו את המתלוננת במטרה להעמידה בסכנת רצח ולאיים עליה, תקפו אותה וגרמו לה חבלות חמורות כשהם נושאים נשק קר ונוכחים יחדיו, הניעו אותה לשקר בחקירה תוך כדי איומים על חיה.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של החשודים עד תום ההליכים המשפטיים משום שהם מסוכנים לציבור בכלל ולנשות המגזר הבדואי בפרט. בבקשת המעצר נכתב כי "החשש לחייהן של כלל הנשים במגזר הבדואי מתעצם לאור המעשים המיוחסים לנאשמים, שכן כל "חטאה" של המתלוננת שיצאה להליכה בסביבת ביתה שלה עם שכנתה! על בית המשפט להעביר מסר ברור וחד משמעי כי התנהגות עבריינית כזו היא מהמסוכנות ביותר. לאור מעשיהם של הנאשמים המתלוננת אינה יכולה לשוב לביתה בשל החשש לחייה ואין מקום לבחון חלופת מעצר בעניינם של הנאשמים, אשר על דבר של מה בכך ביצעו את העבירות המיוחסות להם".

אילוסטרציה. צילום: Pexels
Back to top button