חדשות הארץמבזקים

"הממשלה מקדמת הקמת מועצה מקומית ערבית סמוך ליישובי העוטף"

בפורום 'עוטף ירושלים' מזהירים כי משרד הביטחון והמנהל האזרחי בשליחות הממשלה מקדמים הסדרה רחבה של מאחזים בדואיים סמוך ליישובי העוטף. המשמעות: מועצה מקומית ערבית השולטת על כביש מס' 1. בפורום יוצאים למאבק יחד עם תושבי האזור. בועז עידו יו"ר הפורום "מקבלי ההחלטות צריכים לעשות את הדבר המתבקש ולמלא את תפקידם בשמירה על מדינת ישראל, אדמותיה ותושביה"

המאבק נגד הסדרת ההתיישבות הבלתי חוקית בעוטף ירושלים נמשך: פורום 'עוטף ירושלים' מפרסם היום מסמך מסודר לתושבי הישובים בעוטף ירושלים ובו מפרט את מהלכי המדינה המתוכננים בנוגע להסדרת המאחזים הבלתי חוקיים באזורי היישובים, בניהם המאחז 'ח'אן אל אחמר'.

לדברי חברי הפורום, הסכנה שעומדת כיום על הפרק היא הכשרת כלל המאחזים הבלתי חוקיים והקמת מועצה מקומית חדשה לבדואים: "המנהל האזרחי מקדם מתווה להעתקת ח'אן אל-אחמר למקום סמוך, ואף פועל לאיחוד והסדרה של מספר מתחמים בדואים בלתי חוקיים ולבנייתו של כפר בדואי פלסטיני חדש. המקומות הנבחנים כעת הם גבעת האנטנה הצמודה לח'אן אל-אחמר וכן מצידו השני של הכביש, בסמוך לצומת כפר אדומים. משמעות המתווה הינה הקמתו של כפר פלסטיני חדש ומוסדר, יתכן שאף מועצה מקומית, במיקום מרכזי ואסטרטגי בצמוד לכביש הראשי המחבר את הבירה ירושלים לבקעת הירדן וים המלח. מדובר באסון חסר תקדים ובכייה לדורות, כאשר בסופו אנו נמצא את עצמו עם עיר פלסטינית חדשה בכניסה לכפר אדומים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: פורום 'עוטף ירושלים'

במסמך העדכון נכתב עוד כי המאבק נגד המאחזים הבדואים הוא אבן דרך בנוגע לעתיד ההתיישבות היהודית באזור: "בשבועות האחרונים, חזרה סוגיית המאחז הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר לשיח הציבורי והמדיני. הפורום עוסק כבר שנים ארוכות בסוגיה, ולצערנו, במשך שנים, מבקשת המדינה לדחות את הפינוי, ובהחלטה האחרונה הוציא בימ"ש צו על תנאי כנגד המדינה בעניין".

"אנו רואים במאחז ח'אן אל-אחמר סוגיית דגל, זאת הן בשל סוגיית מיקומו על אדמות כפר אדומים, קרבתו המסוכנת לכביש מספר 1, והפרות החוק הרבות המלוות את קיומו, והן בשל היותו מקרה דגל, שבו הרשות הפלסטינית וגורמים קיצוניים נוספים, סימנו את המקום כאבן דרך בהשתלטות על קרקעות באזור עוטף ירושלים", הסבירו בפורום 'עוטף ירושלים'.

עוד צוין במסמך כי התופעות המשניות של המאחזים הבלתי חוקיים כבר ניכרות באזור: "בעוד שרשויות החוק מתמהמהות באכיפת החוק בכל המתחמים, הפלישה לקרקעות נוספות ממשיכה ומתרחבת, וחוסר המשילות של רשויות המדינה באזור הולך ומתעצם. אנו למדים מניסיונם של אזורים אחרים בישראל, ולצערנו כבר ניתן לראות את תחילתה של התופעה גם באזורינו, כי חוסר המשילות הינו כר פורה לעבריינות, כלי רכב גנובים ובלתי חוקיים, פגיעה בתשתיות, גניבת חשמל ומים, העסקת קטינים כרועי צאן, ומגורים בתנאי מחייה ותברואה ירודים".

בנוסף, הכריזה הרשות הפלסטינית על המאחזים הבלתי חוקיים באזור ירושלים כמאבק דגל: "במרוצת השנים של המאבק, הרשות הפלסטינאית ומדינות זרות נוספות רואה במאבק בח'אן אל-אחמר, מאבק דגל. לאחרונה פרסמנו בפורום תיעוד של בכיר ברשות הפלסטינאית שנשא דברים באירוע בח'אן, ובנאומו כרך את המאבק על המקום עם 'דם השהידים והמלחמה על כל חלקי הארץ'. הרש"פ רואה במקום מאחז קדמי, והבדואים החיים במקום, נחמדים ככל שיהיו, הפכו להיות כלי משחק בידם".

צילום: פורום 'עוטף ירושלים'

בסיום מכתבם לתושבי האזור, מסבירים בפורום כי ישנו פתרון מעשי לבעיית המאחזים הבלתי חוקיים: "בשנים האחרונות אנו לא שוקטים על השמרים, הפורום ויישובי הסביבה פועלים כאמור בסוגיות אלו. אנו מאמינים כי את חאן אל-אחמר ואת כל מתחמי הבדואים הלא חוקיים לאורך כביש מספר 1 צריך לפנות ולהעתיק לאזורים מוסדרים באזורי אוכלוסייה פלסטינית. כבר לפני מספר שנים הכשירה המדינה עשרות מגרשים במרחק של כשמונה ק"מ בלבד מאזורינו, בעלות על עשרות מיליוני שקלים, בפאתי אבו דיס עבור תושבי ח'אן אל-אחמר".

"לצערנו בעידודם של גופי שמאל ותחת איומי הרשות הפלסטינית הבדואים מתנגדים לפתרון זה, ובשל כך פתרון זה נדחק. אנחנו נמשיך להילחם כנגד הקמתה של התיישבות פלסטינית בסמוך לכפר אדומים ולהחזרתו של המתווה המתבקש אשר ממתין לאנשי ח'אן אל-אחמר", סיכמו בפורום 'עוטף ירושלים'.

יו"ר פורום עוטף ירושלים בועז עידו הוסיף: "ישנה חשיבות עצומה של שותפות תושבי האזור במאבק נגד ההפקרות של המדינה בסוגיית פינוי המאחזים באזור עוטף ירושלים. אנחנו רואים עלייה מתמדת בהתעניינות בדרכי הפעולה של הפורום וברצון לעזור למען ביטחון ילדנו והבטחת הסרת האיום האסטרטגי והביטחוני מפתח ביתנו. מקבלי ההחלטות לעשות את הדבר המתבקש ולמלא את תפקידם בשמירה על מדינת ישראל, אדמותיה, ותושביה".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח