איראןמבזקים

איראן טוענת: עצרנו שלושה סוכני מוסד – "הפיצו מידע ומסמכים מסווגים"

סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה הערב (רביעי) כי משרד המודיעין האיראני הודיע על מעצרם של שלושה סוכני מוסד ישראליים במחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן שבדרום-מזרח המדינה. על פי הדיווח סוכני המוסד לכאורה שנעצרו היו מעורבים בהפצת מידע ומסמכים מסווגים.

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית

מוקדם יותר היום, האלוף עבדולרהים מוסאווי, המפקד העליון של הצבא האיראני אמר כי הכוחות המזוינים של המדינה יעמדו בעוצמה מול כל איום המכוון לאומה. "הצבא מבטיח לעם האיראני שהכוחות המזוינים עושים מאמצים רבים להגשים את יעדי המהפכה האסלאמית. הצבא יתנגד לכל איום המכוון לרפובליקה האסלאמית וגבולותיה, כמו גם לבטחון העם האיראני".

עוד הוסיף כי "הכוח היבשתי של הצבא התקדם משמעותית בשנים האחרונות בתחומים שונים לצד שימוש בציוד חדשני ואימונים. הכוח היבשתי גם התקדם מאוד מבחינת כוחו ועוצמתו הקרבית כדי ליישם אותו במהלך המשימות הצבאיות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עבדולרהים מוסאווי, המפקד העליון של הצבא האיראני

באיראן ממתינים בדריכות לחתימה על הסכם תוכנית הגרעין שנמצא בהקפאה כבר מספר שבועות אך מנגד האיומים כלפי ישראל נמשכים. בחודשים האחרונים משמרות המהפכה של איראן פרסמו מספר סרטונים שבהם נראית טילים ארוכי טווח שמשוגרים בו זמנית מהמדבר השומם בשטחה של הרפובליקה האסלאמית כשיעד הוא לכאורה הכור הגרעיני בדימונה. בהדמיה נראים הטילים כביכול פוגעים בדיוק רב במטרה. בסרטון אחר נראה הכור בדימונה שעליו לכאורה נופלים טילים ולאחר מכן מוצג שעון חול – לאותת לישראל שהזמן אוזל…

כזכור, איראן חשפה בחודש שעבר שני בסיסים סודיים תת קרקעיים של כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC) – מנהרות ובהן טילים ארוכי טווח וכלי טיס בלתי מאויישים.

מפקד משמרות המהפכה, האלוף חוסיין סלמי סייר בבסיסים וקיבל סקירה מתת-אלוף אמיר-עלי חג’יזדה, מפקד כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה.

חג’יזדה ציין כי איראן יכולה כעת לשגר בו-זמנית 60 כלי טיס בלתי מאוישים (מל”ט) מהבסיס התת-קרקעי החדש שנחשף ללא הגבלת מטרה, מכיוון ש”טווח המטוסים הבלתי מאוישים הוא ארוך ולא מוגבל”.

“אנחנו יכולים לפגוע בכל מטרה עוינת”, אמר חג’יזאדה.

“מה שהרפובליקה האסלאמית הסתמכה עליו הוא לא נשק, אלא אמונה, נחישות והתמדה. אף על פי כן, איראן, בחסדי האל, מחזיקה בכמות מספקת של כלי נשק יעילים שפותחו בטכנולוגיות תוצרת בית”, הוסיף חג’יזאדה.

עוד הוא ציין כי הכוח האווירי של משמרות המהפכה, הגביר את עוצמת האש של הטילים האיראניים פי שישה עד שבעה והפחית במידה רבה את זמן ההכנה לשיגורם.

“הכוח פעל בנחישות אחרי תוכניות רציניות במטרה לשפר באופן ניכר את יכולות כוחותיו על פי צו של מנהיג המהפכה האסלאמית האייתוללה סייד עלי חמינאי.” הסביר חג’יזאדה והדגיש כי “האויב הודה בעלייה בכוח המל”טים של משמרות המהפכה”.

נחשפו שני בסיסים סודיים של משמרות המהפכה האיראניים. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי"

חוץ מאיומים יש גם מעשים שנראים בשטח. אתמול קבוצת האקרים של שיעים מעיראק, תומכי איראן בשם "ALtahrea team" תקפו מספר אתרי אינטרנט ובהם: אתר החדשות ברוסית 9TV, אתר של תאגיד השידור הציבורי – כאן והערב גם את אתר רשות שדות התעופה. יש לציין כי האתרים הושבתו לזמן קצר מאוד ושבו לפעול חזרה באופן תקין.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "בדקות האחרונות האתר של רשות שדות התעופה חווה התקפה של ריבוי משתמשים. אין פגיעה או חדירה למערכות המבצעיות של רשות שדות התעופה."

צילום: מתוך קבוצת האקרים "ALtahrea team" בטלגרם

קבוצת האקרים מאיימת לנתק את המים והחשמל, "העבודה הזו היא במתנה למנהיג שלנו, בואו ננתק את החשמל, המים?!" נכתב בהודעה בטלגרם.

צילום: מתוך קבוצת האקרים "ALtahrea team" בטלגרם

Back to top button