חדשות הארץמבזקים

20 אלף איש צועדים ליישוב חומש: "הרוב בעם דורש – הסירו את ידיכם מהישיבה"

החלה צעדת ההמונים לכיוון היישוב חומש. אמש (שני) הודיעו כוחות הביטחון כי יאבטחו את קיום הצעדה, ועשרות אלפי בני אדם צועדים כעת לכיוון היישוב חומש. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, מוביל את הצועדים יחד עם ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן, חברי כנסת רבים, והמשפחות השכולות של חומש.

הצעדה אובטחה, ושאטלים מסודרים הסיעו את אלפי הצועדים שצעדו כ-3 קילומטרים עד לחומש, שם הוקמו למענם מתחמי קמפינג, מתנפחים, פינות יצירה לילדים ובמקום התקיימה הקבלת פני רבו בהשתתפות גדולי הרבנים בציונות הדתית.

בין חברי הכנסת שהגיעו לצעוד עם האלפים: ח"כ עידית סילמן, (ימינה) יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ מיכל וולדיגר, ח"כ איתמר בן גביר, וח"כ אתי עטיה (ליכוד).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצד דגן וחברי הכנסת, צועדים בשעה זו נציגי המשפחות השכולות של גרעין חומש, משפחתו של שולי הר-מלך הי"ד, משפחתו של עידו זולדן הי"ד, ומשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד.

לצעדה הצטרפו ראשי הרבנים בהם: הרב אלישמע כהן – ראש ישיבת חומש, הרב אליקים לבנון – רב השומרון, הרב יעקב אריאל – רב העיר רמת גן, הרב מיכה הלוי – רב העיר פתח תקווה, הרב שמואל אליהו – רבה של צפת, הרב דב ליאור – רבה של קריית ארבע, הרב דוד ג'יאמי – רב ישיבת הר המור, הרב מישאל רובין – ישיבת שבי חברון, הרב דוד דוקביץ רב הישוב יצהר, הרב מנחם בורשטיין ראש מכון פואה, הרב אבינועם הורביץ ראש הישיבה התיכונית קרית ארבע, הרב יוסף וויצן רב הישוב פסגות, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר שדרות

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, קרא לממשלה להענות לדרישת העם: "האלפים הרבים שבאים לכאן, הגיעו כדי להעביר מסר לממשלת ישראל – הורידו את ידיכם מחלוצי חומש. הציבור שהגיע לכאן בהמוניו מייצג את הרוב הגדול בעם ישראל, שהוא ציבור בריא, שמחובר לעם שלו, ויש לו כבוד לאומי וזקיפות קומה, והציבור הזה אומר לממשלה תורידו את הידיים שלכם מחומש, תפסיקו עם הפינויים והמחסומים ועם ישראל יתקן את הטעות של הגירוש ויחזיר את ההתיישבות לחומש שא-נור גנים וכדים. ממשלה שמפקירה גם בנגב וגם בחומש נחליף אותה בממשלה שעם ישראל ראוי לה – ממשלת ימין מלא". אמר דגן.

מישיבת חומש נמסר: "שוב ושוב מתברר שעם ישראל איתן וחזק ורוצה בארץ ישראל! שוב ושוב עשרות אלפים מגיעים אל חומש שהפכה להיות סמל לגבורה, לעקשנות ולתקווה גדולה ואמונה שאפשר לתקן! האירוע היום הוא סמל לחרות היהודית שעם ישראל מחפש ושואף לה. נמשיך להיאבק במחסומים בדרך לחומש ובמחסומים בדרך לחיבור הטבעי והנדרש בין עם ישראל לארצו".

עתיה דימנטמן, רעייתו של יהודה ז"ל, אמרה: "לפני בערך 100 שנה היתה לארץ ישראל עלייה בלתי חוקית, בלתי לגאלית, וגם האבות של כל מי שיושב בממשלה עלו בעליה הבלתי חוקית הזאת, הבריטים שלטו כאן וזה היה בלתי חוקי. אנחנו המתנחלים היום, שקוראים לנו המתנחלים והקיצוניים עושים את אותו דבר, עושים עלייה בלתי חוקית לארץ ישראל, כי גם האבות שלכם עלו לארץ ישראל וזה לא היה חוקי, אבל ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ומי שחושב שזה לא נכון אז יש המון ארצות בעולם והוא מוזמן לעבור לארץ אחרת. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אז אנחנו לא מתנחלים ולא קיצוניים, אנחנו בסך הכל חוזרים הביתה. כל החיילים שנפלו כל השנים במלחמות, על מה הם נפלו? הם נפלו כי כבשו את ארץ ישראל."

עוד אמרה: "וגם יהודה בעלי נרצח כי אנחנו כובשים את ארץ ישראל. היום כולם עולים לפה ברגל, חופשי, אבל מחר בבוקר יהיה כאן שוב מחסום, ואם יהיה כאן שוב מחסום אז הממשלה הזאת אומרת שהארץ הזאת לא שייכת לנו. נפתלי בנט אומר, שהארץ הזו לא שייכת לנו, אלא שייכת למנסור עבאס ולא לעם ישראל. בפסח הזה צריך לבחור באיזה צד הוא נמצא, האם נמצא בצד של ארץ ישראל ושל עם ישראל או שאני חוזר למצרים, ההחלטה היא בידנו. ויש אמרה מפורסמת ביהדות שלא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה, אז נכון, אנחנו לא יודעים אם עוד בחיינו נספיק לכבוש את כל ארץ ישראל אבל יש לנו תפקיד לפחות לעשות את זה. עכשיו אנחנו עולים לחומש ובע"ה נמשיך לעלות לשא נור ולגוש קטיף ולסיני לכל גבולות הארץ המובטחת שהם שלנו."

ח"כ איתמר בן גביר אמר: "הממשלה מזכירה לנו את תקופת המנדט הבריטי. ממשלה שאוסרת על יהודים להתפלל בהר הבית, ממשלה שהיום הודיעה שלא תאשר לרב אליהו להתפלל ליד הכותל, ממשלה שלא רוצה לאשר צעדות של יהודים בירושלים, אבל ראאד סלאח והחמאס והטרור מציפים את הר הבית".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן וח"כ עופר כסיף פנו לשר הבטחון בעקבות צעדת המתנחלים בחומש.

השלושה כתבו: "ממש ברגעים אלה המוני מתנחלים מתחילים לצעוד לעבר המאחז הלא חוקי חומש תחת אבטחת הצבא. במחי-יד פושעת אושרה הפלישה ההמונית לאדמה גזולה אשר נוכחות ישראלים בה אינה חוקית, כאשר הנכם מוסיפים חטא על פשע ומגבילים את תנועתם של תושבי בורקה שעל אדמותיהם הפרטיות מתרחש האירוע.  אתם אחראים ישירות להתגרות נוספת בפלסטינים ומשכך על כל התדרדרות נוספת במצב הרעוע בין כה. אנו מתריעים כנגד הסכנה של אובדן חיי אדם – פלסטינים וישראלים כאחד, חלילה ותהיה כתוצאה מהתנהלותכם זאת. למניעת ההתדרדרות חלילה, אנו קוראים לכם לפנות את הפולשים לאלתר ולא לאפשר לפלישה להמשיך אף לא רגע אחד נוסף!".

צילום: מועצה אזורית שומרון
ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם חברי הכנסת בראש צעדת חומש ברגעים אלו
צילום: מועצה אזורית שומרון
אתיה דימנטמן אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד, ראש מועצת שומרון יוסי דגן והחכים בראש צעדת חומש
צילום: מועצה אזורית שומרון

Back to top button