מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד החוץ מגיב להאשמות מצד ירדן: "רק מתסיסות את האווירה"

משרד החוץ פרסם לפני זמן קצר (שני) תגובה לסערה המתחוללת סביב גינויה של ירדן את האירועים בהר הבית בירושלים והאשמת ישראל בהסלמה הביטחונית.

בפתח הדברים נאמר: "‏זימונו של סגן השגריר למשרד החוץ הירדני והודעת דובר משרד החוץ הירדני בעקבות הפגישה פוגעים במאמצים להשכין שקט בירושלים ונותנים רוח גבית לאלו שפוגעים בקדושת החגים ונוקטים אלימות המסכנת חיי אזרחים מוסלמים ויהודים כאחד. ‏אנו קוראים לכולם לסייע לישראל במאמצים להשכין שקט בירושלים ולאפשר חופש פולחן בהר הבית."

עוד הוסיפו במשרד החוץ ואמרו: "מדינת ישראל מחויבת ופועלת ללא לאות להבטחת חופש הדת והפולחן ליהודים, למוסלמים ולנוצרים בירושלים בימי חול וחג כאחד, בוודאי שבתקופה זו בה מתלכדים הפסח, הרמדאן והפסחא. ‏‏התנהלותה האחראית של ישראל בהר הבית בשבועות האחרונים מבטאת מדיניות עקבית זו ואת הנחישות ליישמה. משטרת ישראל נהגה בשבועות האחרונים באחריות, בריסון ובשיקול דעת אל מול עשרות רבות של פורעים, שחיללו במעשיהם את ערכי האסלאם ואת קדושת ההר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום נאמר: "‏פעולתה של משטרת ישראל, כולל ביום שישי האחרון, היא זו שאפשרה את קיום התפילות לעשרות אלפי מאמינים מוסלמים. פעולה זו באה רק לאחר שמוצו כל האמצעים האחרים, כולל שיח אינטנסיבי עם הוואקף. ‏כל שותף אחראי צריך להכיר בכך ולא לקחת חלק בהפצת ידיעות שקריות לחלוטין, שרק מתסיסות את האווירה. הצהרות תמיכה במעשי אלימות, כולל יידוי אבנים, הן בלתי נתפשות ותורמות להסלמה. ישראל שומרת על הסטטוס-קוו ומצפה מכל שותפותיה לגנות את הקיצונים העוסקים בהסתה ובאלימות."

צילום: סיון שחור ענבה / לע"מ

Back to top button