חדשות הארץמבזקים

הפתעה בלתי צפויה: נחש צפע המתין בשירותים לעובדת בבניין בקיסריה

החום הכבד של הקיץ מגיע ואיתו נפתחת גם "עונת הנחשים". כשהאדמה לוהטת הנחשים מחפשים מקור מים וקרירות ולכן הם נראים יותר בסביבתנו, בבתים, במשרדים ובמבנים סגורים.

היום (שני) בסביבות השעה 11:00 נכנסה אחת העובדות במשרד בניינים בקיסריה לשירותים על מנת להתפנות, אך מה שנגלה לעיניה כמעט וגרם לה להתעלף ולאבד את הכרתה. היא טרקה את הדלת ורצה במהירות לדווח למנהל – "יש שם בשירותים נחש גדול – צפע", סיפרה.

המנהל יצר קשר עם לוכד הנחשים הוותיק, אבי ברוכים ותוך זמן קצר הוא הגיע למקום. ברוכים פתח את דלת השירותים ובזהירות הצליח ללכוד את הנחש. ברוכים הכניס את הנחש לשק ומאוחר יותר שחרר אותו בשטח פתוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברוכים מסביר כיצד ניתן להימנע ממקרים כאלה, "הנחשים מחפשים את המקום הקר והמוצל לכן חשוב לוודא שדלת הכניסה למקום תמיד תהיה סגורה ולא כמו במקרה הזה שהייתה פתוחה לרווחה. כמו כן יש לדאוג שהדלת תהייה בגובה של פחות מחצי סנטימטר מהרצפה כדי שנחש לא יוכל לעבור בחריץ שבין הדלת לרצפה. הדלת הראשונה מימין במקרה הזה הייתה של השירותים, הקור של המזגן יוצא החוצה, הנחש מחפש בדיוק את הקרירות הזו ונכנס פנימה".

במקרה אחר שאירע מעט מוקדם לכן, גבר בן 55 תושב קריית גת הוכש על ידי נחש במגרש סמוך לצומת ראם מסמיה בשפלה. חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים קפלן ברחובות במצב קשה, עם סימני הכשה ביד כשהוא סובל מתגובת שוק אנפילקטי.

חובש מד”א עידו עוזרי והפאראמדיקים של מד”א, כפיר נחום ואודי אדרי סיפרו: “ראינו גבר כבן 55 בהכרה מעורפלת, עם סימני הכשת נחש בכף היד, הוא סבל מתגובת רגישות קשה כתוצאה מההכשה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה.”

צילום: אבי ברוכים, לוכד נחשים

Back to top button