מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר מאיים לפתוח לשכה בשער שכם: "מציע לחמאס לא לנסות אותי"

למרות המכשולים שהציבו המוסלמים, המשטרה פתחה את ההר לכניסת יהודים במסלולים חלופיים, המותרים בכניסה על פסיקתו בשטח של הרב אליהו וובר מרבני הר הבית והעיר העתיקה. ההר נפתח היום לכניסת יהודים עד השעה 10:30.

העולים להר הבית מדווחים בשמחה והתרגשות על עליות היום באבטחה מוגברת ומתחשבת. מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן שעלה אף הוא להר הבית התברך במקום על ידי העולים.

בפגישת ראש מינהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים עם המפקד, הוא שיבח את פעילות כוחות הביטחון המגנים על חופש התנועה והפולחן במסירות ומתוך הקרבה של ימים ולילות רצופים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובת המנהלת: "מנהלת הר הבית מברכת את עולי הרגל להר הבית כהלכה אשר עלו היום לרגל למרות כל המכשולים, ולכוחות הביטחון בראשות מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, על המאמצים הכבירים שהשקיעו כאן כדי לאפשר את עלייתם בביטחון ולקיים את מצוות החג לשמוח לפני השם."

צילום: מינהלת הר הבית

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "מגנה בחריפות את המתקפה החמורה והפורענות הבוקר כנגד יהודים תמימים בדרכם לתפילת שחרית של חול המועד בכותל המערבי. זוהי פעולת טרור בדרך השלום בעיר המקדשת את חופש הדת וצריך לאפשר לכל החפץ בכך תפילה בשלום ובביטחון."

מטעם הקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "לצערנו הרב מבין הנפגעים נמנה גם מדריך הקרן למורשת הכותל שהיה בדרכו לסיור, ומאושפז כעת בבית החולים. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים ובטוחים כי משטרת ישראל ושרותי הביטחון יעשו הכל כדי לאבטח את דרכי הגישה לכותל וכל דרך אחרת ברחבי ירושלים."

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, העביר מסר בשעה האחרונה למפקד המחוז, כי אם הדרג המדיני ימשיך לא לאפשר למשטרה לפעול ביד חופשית, ימשיך להורות על שחרור ממעצר של מחבלים שמנסים לרצוח יהודים וניסיונות הלינץ' בדרך לכותל יימשכו הוא יקים לשכה בשער שכם.

לדבריו: "התמונות מהר הבית והעיר העתיקה מזעזעות. אם המשטרה לא תשתלט על המחבלים ותמשיך לשחרר אותם מתחנות המעצר והדרג המדיני לא יאפשר למשטרה לעבוד בחופשיות, שוקל לפתוח לשכה בימים הקרובים בשער שכם ולגרום למשטרה לעבוד ביד חופשית. מציע לחמאס לא לנסות אותי".

צילום: מנהלת הר הבית
Back to top button