חדשות הארץמבזקים

'בצלמו': שופטת תהיה אורחת הכבוד בטקס של מי שכונתה "אגודה לזכויות החמאס"

השופטת מיכל אגמון גונן, תהיה אורחת הכבוד בטקס חגיגי לציון חמישים שנה לאגודה לזכויות האזרח. זאת בניגוד לחוק האוסר על שופטים להשתתף בכנס פוליטי או להביע עמדה השנויה, כך מוסר ארגון 'בצלמו'.

הארגון פנה היום (ראשון) במכתב ששוגר לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בו צוינה העובדה כי הנשיאה הקודמת מנעה השתתפות שופט בטקסל ציון חמישים שנה להתיישבות.

מהארגון נמסר: "בניגוד לחוק האוסר על שופטים להשתתף בכנס פוליטי או להביע עמדה השנויה במחלוקת ציבורית השופטת מתכוונת להשתתף באירוע. בשבועות הקרובים תחגוג האגודה לזכויות האזרח חמישים שנה להיווסדה. האגודה הינו גוף שמאל קיצוני שמייצג באופן קבוע מחבלים מורשעים עם דם על הידיים במטרה להגן עליהם ולמנוע פגיעה בהם. האגודה כונתה בעבר על ידי רה"מ המנוח יצחק רבין זכרונו לברכה "האגודה לזכויות החמאס" אחרי שמנעה גירוש מאות מחבלי חמאס. האגודה עותרת באופן קבוע נגד חיילי צה"ל ומייצגת צד קיצוני ביותר במפה הפוליטית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"למרות טענות האגודה שהינה ארגון שעוזר לכל אדם האגודה למשל סירבה לפעול להנגשת מערת המכפלה למרות שמדובר בעניין הומניטרי. בנוסף האגודה לא עוזרת לערבים המאוימים על חייהם שנעצרו עקב שמכרו קרקעות ליהודים או הואשמו בשיתוף פעולה עם ישראל עקב שדעותיהם הפוליטיות אינם עולות בקנה אחד עם עמדות האגודה לזכויות האזרח. האגודה הינה גוף פוליטי קיצוני, בעבר ראש הממשלה נפתלי בנט כשבתו כשר החינוך אסר לקיים שיתופי פעולה של משרד החינוך עם האגודה כך גם ראש הממשלה לשעבר נתניהו יו"ר הכנסת לשעבר יריב לוין שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה ועוד." הוסיפו.

"במכתב ששיגר שי גליק מנכ"ל בצלמו לנשיאת העליון אסתר חיות הוא ציין שהנשיאה הקודמת אסרה על השתתפותו של השופט ניל הנדל בטקס לציון חמישים שנה להתיישבות כי מדובר באירוע השנוי במחלוקת ציבורית עמוקה. אך מתברר שבעיני בג"ץ התיישבות ביהודה ושומרון שנויה במחלוקת ציבורית עמוקה, אולם ארגון שמאל קיצוני המכונה "האגודה לזכויות החמאס" מהווה קונצנזוס." נמסר מהארגון.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "השתתפות השופטת גונן בטקס מוכיחה סופית כי בג"ץ הינו סניף של מפלגת מרצ. אותו הבג"ץ שאסר על שופט לכבד התיישבות יהודית מחבק ארגון שמאל קיצוני שמגן על מחבלים עם דם על הידיים ובעל אג'נדה פוליטית קיצונית מובהקת שפועל נגד זכויות האדם של אזרחי ישראל."

"נמשיך לפעול למינוי שופטים ציונים שדואגים לזכויות האדם של אזרחי ישראל ולא של החמאס כמו שכונתה בעבר האגודה לזכויות החמאס על ידי ראש הממשלה המנוח יצחק רבין." הוסיף.

Image by Daniel Bone from Pixabay
Back to top button