העולם הערבימבזקים

ח"כ טיבי ביקר בבית החולים את הפצועים מהעימותים בהר הבית

חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי הגיעו היום (שבת) אל בית החולים אל-מקאסד שבמזרח ירושלים כדי לבקר את הפלסטינים שנפצעו אתמול במהלך עימותים עם כוחות המשטרה בהר הבית.

צילום: תקשורת ערבית – רשתות חברתיות.
צילום: תקשורת ערבית – רשתות חברתיות.
צילום: תקשורת ערבית – רשתות חברתיות.
צילום: תקשורת ערבית – רשתות חברתיות.
צילום: תקשורת ערבית – רשתות חברתיות.
צילום: תקשורת ערבית – רשתות חברתיות.

אתמול כזכור, ח"כ טיבי הגיע אל הר הבית ללא תיאום עם המשטרה כפי שנדרש מחבר כנסת והתעמת עם שוטרת מג"ב שפעלה על מנת לעצור צעיר ערבי.

בתיעוד שפורסם ניתן לראות איך טיבי מתלהם בעקבות המעצר של אותו צעיר ערבי בסמוך אליו ואף מטיח בשוטרת מג"ב שהייתה במקום צעקות "מותר לו לקלל אותך", לאחר שזו ניסתה להסביר לטיבי את עילת המעצר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן הגיע שוטר נוסף שאמר לטיבי "תוריד את הידיים שלך", דבר שגרם לטיבי להשתולל מעט ואף לדחוף את השוטר עם ידו, לא לפני שאמר לו "עוף מפה, אל תעשה ככה". קצין משטרה ותיק שנכח באירוע הפריד בין הצדדים, הדף את לוחמי מג"ב, "עופו הצידה, אף אחד לא מתקרב אליו" והבטיח לטיבי כי הוא "יטפל בנושא".

מלשכתו של ח"כ טיבי נמסר לאחר האירוע כי "ח"כ אחמד טיבי הוא ערבי מוסלמי שהגיע למסגד ביום שישי בחודש רמדאן והבקשה ממנו לתיאום מראש היא הזויה. אין מקום להשוואה בינו לבין חברי כנסת יהודים פשיסטים, שמגיעים להתסיס במצב עדין ורגיש בשגרה."

עוד ציינו בלשכתו כי "מוקדם יותר היום, עם הגעתו של ח"כ טיבי חבורת המג"בניקים בלמה אותו פיסית ובניגוד לחוק עוד בכביש הראשי. כשהמפקד שלהם אמר לח"כ טיבי: זאת פקודה, וגם אם היא לא חוקית אני אמלא אותה ולא ניתן לך לעבור. בהמשך, הם כיסחו בברוטאליות צעיר שצעק לעברם. בריונות לשמה. עשרות אלפי מתפללים התפזרו בשקט כי לא היו שוטרים. נוכחות השוטרים במסגד ובבאב אל-עמוד יוצרת חיכוך ורק מגבירה את האלימות".

בעקבות המקרה פנה ח"כ איתמר בן גביר ליועמ"ש בבקשה לחקור להעמיד את ח"כ אחמד טיבי לדין ובנוסף פנה למפקד מג"ב בבקשה להדיח את הקצין שהגן על טיבי במקום על הלוחמים. במכתבו ציין בן גביר: "רואים בבירור כי אחמד טיבי תוקף שוטרים ואת הקצין מגן על טיבי במקום על הלוחמים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ציין כי "מקומו של טיבי לשבת בכלא על תקיפת שוטרים. אני קורא למפקד מג"ב להשעות לאלתר את הקצין שהגן על טיבי, במקום על הלוחמים שבאחריותו, להם הפריע להתנהל בנחישות מול המחבל טיבי שתקף אותם. אסור להשאיר קצין שמפקיר את לוחמיו אפילו דקה אחת במשטרת ישראל וצריך להפסיק עם אובדן השליטה והמשילות".

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח