חדשות הארץמבזקים

קניתם מוצר חשמלי חדש? אתם זכאים לפינוי הישן מביתכם ללא תשלום

החלטתם להתחדש במכשיר אלקטרוני חדש לקראת חג הפסח? המשרד להגנת הסביבה מזכיר לכם כי אתם זכאים לפינוי חינם של המכשיר הישן בעת קבלת המכשיר החדש על ידי המשווק או העסק שממנו רכשתם את המוצר האלקטרוני גם בתקופת חג הפסח.

החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות קובע, כי העסק שממנו קניתם מוצר חשמלי או אלקטרוני חייב להציע לכם לפנות מביתכם ללא תשלום את המכשיר הישן – בתנאי שהוא בכמות או במשקל הדומים למוצר שקניתם. הדבר נכון גם לגבי אתרי אינטרנט בעסקאות מכר מרחוק.

בתי עסק המוכרים מוצרים אלקטרוניים מחויבים להעניק שירות החזרת מוצרים אלקטרוניים בלא תשלום בעת רכישת מוצרים חדשים מאותו סוג. באשר לסוללות – ניתן להחזירם גם במקרה שלא רוכשים מוצר חדש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, בתי העסק מחויבים בפינוי מוצרים חשמליים ואלקטרוניים מבתי הלקוחות בעת אספקת מוצרים חדשים דומים, גם אם אינם מאותו מותג וגם אם לא נקנו מאותו בית עסק.

לאחר הפינוי, הפסולת החשמלית והאלקטרונית תועבר לתאגידי מחזור מורשים שקיבלו רישיון לפעילותם מהמשרד להגנת הסביבה, והם ידאגו להעבירם לטיפול סביבתי נאות.

בכל מקרה של חריגה או אי מתן השירות על ידי המשווק או העסק ניתן לפנות אל פניות הציבור של המשרד להגנת הסביבה באמצעות הדואר האלקטרוני[email protected] .

המשרד להגנת הסביבה מעודד את הציבור להשתמש בשירותי פינוי הפסולת האלקטרונית מהבתים, בהמשך למדיניות המשרד לקידום מניעת הפסולת במקור, הפרדתה, איסופה ומיחזורה, לשם הקטנת ההטמנה.

רונית אברהמי, מנהלת אגף חוקי אחריות יצרן מורחבת במשרד להגנת הסביבה והמפקחת על המחירים: "כמידי שנה, בחג הפסח ישראלים רבים רוכשים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה חדשים. חשוב לדעת כי מניעה במקור היא הפתרון הטוב ביותר לפסולת – חשבו פעם נוספת: האם באמת יש צורך במוצר החדש? אולי אפשר לתקן את הישן? ואם החלטתם לרכוש, חשוב לדעת כי ניתן לקבל את שירות הובלת המוצר הישן מהבית בעת קבלת המוצר החדש ללא עלות, ובכך הפסולת האלקטרונית תקבל טיפול סביבתי נאות. חג פסח שמח!"

Image by Photo Mix from Pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח