חדשות הארץמבזקים

לקראת תחילת עונת המזיקים: כך תשתמשו נכון בתכשירי הדברה

עם בוא האביב, והופעתם של המזיקים, המשרד להגנת הסביבה מדגיש לציבור כיצד לעשות שימוש נכון ובטוח בתכשירי הדברה, וממליץ על שורה של פעולות פשוטות לצמצום מטרדי המזיקים:

• ייבוש מים עומדים: מזיקים ובעיקר יתושים זקוקים למים עומדים. ייבוש מקווי מים בתחתיות עציצים, במקלטים, בגגות, בצנרת דולפת וכדומה, יצמצם את התרבות היתושים בסביבה אורבנית, ויפחית באופן משמעותי את הצורך בשימוש בחומרי הדברה. חשוב לתאם פעולות אלו עם השכנים ולהסביר להם את חשיבות פעולות הייבוש.

• ניקיון וסדר: ניקיון יסודי, השלכת פסולת מיותרת והסרת צמחיית פרא בגינות, תסייע להפחתת מקומות המסתור והדגירה של יתושים, תיקנים, פרעושים, חולדות ועכברים בגינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

• תיקון מכסי ביוב שבורים, ושקיעת מרצפות סביב בורות הביוב, יצמצם מפגעי מכרסמים ותיקנים, ויפחית את הצורך בשימוש חומרי הדברה.

במקרים רבים ניתן לפתור את הבעיה ללא שימוש בהדברה כימית, אלא באמצעות טיפול ומניעה. מניעת בעיות מזיקים יותר משתלמת כלכלית ויותר סביבתית, מאשר שימוש בחומרי הדברה.

החלטתם להזמין מדביר לקראת פסח? שימו לב! אסור לבצע הדברה מניעתית – מדבירים רק כשיש מזיקים. בעת ביצוע הדברה, יש לוודא שלמדביר יש רישיון בתוקף מטעם המשרד להגנת הסביבה, וכי הרישיון תקף עבור סוג ההדברה המבוקשת (רישיון להדברה בבתים ובחצרות או רישיון להדברה בעסקים ושטחים פתוחים).

המשרד להגנת הסביבה מדגיש כי שימוש בחומרי הדברה מותר לבעל רישיון מדביר בתוקף ואך ורק על פי הוראות התוויות. יש להרחיק תכשירי הדברה מהישג ידם של ילדים ובעלי חיים!

למידע על מזיקים בבית ודרכים למנוע אותם לחצו כאן

למידע על תכשירים לחצו כאן

למידע על הזמנת מדביר לחצו כאן

מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר גל זגרון: "כמדי שנה, האביב מביא איתו מזיקים שעלולים להוות מטרד. שורה של פעולות פשוטות מאפשרת לצמצם באופן משמעותי את מטרדי המזיקים, ולהפחית את השימוש בתכשירי הדברה. חשוב לזכור, כי הדברה אינה פעולת מניעה אלא רק תגובה לנוכחות של מזיקים ובזמן שימוש בתכשירי הדברה יש להישמע להוראות התווית. חג פסח שמח ובטוח!".

צילום: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח