מבזקיםמומלצים

כללי ברזל לשמירה על כבד בריא

יש מחלות רבות בעיקר במערכת העיכול והכבד שנראה שלא גורמות לתסמינים כלשהם. אנשים נוטים לחשוב כי התסמין העיקרי של מחלה הוא כאב אך בפועל יש לא מעט מחלות שכלל לא מרגישים כאב.

ישנם מספר כללי ברזל לשמירה על כבד בריא: פעילות גופנית יומיומית ומניעת השמנת יתר, שנת לילה מוקדמת ואיכותית, אכילת ארוחות בזמן ובעיקר ארוחות בוקר וערב ולעיסת אוכל טוב לפני בליעה, כאמור כל אלה יעילים מאוד בשמירה על כבד בריא.

בנוסף מומלץ על שליטה והימנעות מהתרחשות של הפרעות נפשיות כמו עצב, מתח, חרדה וכעס, צריכה מאוזנת של מזון – לא חם מידי ולא קר מידי, טיפול בעצירות ובעיות מחזור, להימנע מאכילת יתר, להימנע מאכילת מזון מהיר , מטוגן, ממתקים וסוכרים מלאכותיים, מזונות שרופים ומאפים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מומלץ לא לשתות מי קרח וכל מיני משקאות במהלך הארוחה, או מיד לפני או אחרי. יש לשתות מים מיד לאחר פעילות גופנית, וכן במהלך ואחרי רחצה בבריכה או בים.

אין להשתמש בשומני טראנס וכדאי להחליף אותם בשמנים בריאים כמו שמן זית, שומשום, שקדים מתוקים ולאכול מאכלים ביתיים ומזונות ידידותיים לכבד כמו: ירקות ירוקים, זרעי פשתן, סלק אדום, גזר, תאנים, פירות יער, עולש, גזר ושומר.

מומחי גסטרואנטרולוגיה אומרים כי "פעילות גופנית ושינוי אורח חיים על ידי צריכת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים והימנעות בהשמנת יתר יסייעו בשמירה על הבריאות וימנעו מחלות שונות". למשל טיפול בכבד שומני יחייב שינוי באורח החיים והתנזרות ממאכלים מסוימים.

כבד שומני הוא הגורם השכיח ביותר למחלת כבד ולבסוף שחמת, למחלה זו אין תסמינים ספציפיים, ולכן התסמין החשוב ביותר של מחלה זו הוא אסימפטומטי, מחלה זו שכיחה יותר בקרב אנשים שמנים; עם זאת, כבד שומני נראה גם אצל אנשים רזים.

כבד שומני הופך עם הזמן לשחמת ולאסור לאפשר לכבד שומני להתפתח. כבד שומני מופיע בשלושה סוגים: קל, בינוני וחמור.

טיפול בכבד שומני דורש ניידות ותזונה בריאה. אם אנשים סובלים מעודף משקל, הם צריכים לרדת במשקל בעזרת פעילות גופנית ואם הם סוכרתיים ובעלי שומנים גבוהים בדם, עליהם לשלוט על כך ולאזן את זה.

Back to top button