מבזקיםמשפטי/פלילי

העליון קבע: תשלום כספים על ידי הרש"פ למחבלים מהווה 'אשרור' לטרור

בית המשפט העליון פסק היום (ראשון) ברוב דעות השופטים עמית ומינץ, וכנגד דעתו החולקת של השופט גרוסקופף, כי תשלום כספים על ידי הרשות הפלסטינית לאסירים ביטחוניים ולבני משפחותיהם, מהווה "אשרור" של פעולות הטרור שביצעו האסירים ומשכך, בהתאם לפקודת הנזיקין, הרשות הפלסטינית שותפה לעוולות שביצעו האסירים-המפגעים וחבה באחריות נזיקית כלפי המערערים.

באשר לשאלה אם יש מקום לחייב את הרשות הפלסטינית, בנוסף, בפיצויים עונשיים בגין פעולת האשרור, נחלקו דעותיהם של שלושת השופטים: השופט עמית סבר כי אין מקום לעשות כן, השופט מינץ סבר כי יש מקום לעשות כן, ואילו השופט גרוסקופף הותיר את השאלה ב'צריך עיון'.

על פי הפסיקה, הרשות הפלסטינית מעניקה תגמול מיוחד לפלסטינים שביצעו עבירות ביטחוניות, בשל העובדה שהועמדו לדין בישראל ונדונו לעונשי מאסר. ככל שהעבירה הביטחונית חמורה יותר ותקופת המאסר ארוכה יותר – כך גדל שיעורו של התגמול המיוחד, שיכול להגיע לכדי תשלום חודשי שוטף של פי ארבעה מהשכר הממוצע בשטחי הרשות הפלסטינית. כאמור, הכריע העליון כי בכך הרשות הפלסטינית שותפה לעוולות המחבלים וחלה עליה אחריות נזיקית לתשלום פיצויים. בשל כך, נפגעי טרור זכאים לתבוע פיצויים מהרשות הפלסטינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button