חדשות הארץמבזקים

למען הלומי הקרב: טקס המשואות ביום העצמאות ייערך ללא מופע זיקוקים

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הודיע היום (רביעי) כי טקס המשואות ביום העצמאות ייערך ללא מופע זיקוקים, מתוך התחשבות בהלומי הקרב. עוד החליט השר כי רה"מ לא ינאם בטקס, ויהיה שינוי באופן חלוקת הכרטיסים לטקס, לטובת אוכלוסיות מוחלשות.

טרופר כתב בחשבון הפייסבוק: "חברים שלי מיחידות מובחרות סיפרו לי שעבור רוב הישראלים הזיקוקים הם תמונות יפות בשמיים, אבל עבורם מדובר על קולות ירי ולחימה. השנה לראשונה יסתיים הטקס קצת אחרת ולא יתקיים מופע זיקוקים. במהלכו של הטקס לא יהיו מופעי זיקוקים, אלא רק פירוטכניקה שקטה. היופי של הזיקוקים מלווה ברעש הפוגע באוכלוסיות שונות, בהם הלומי הקרב."

עוד כתב: "לא מעט מלוחמי צה"ל רואים את ערב יום העצמאות מתקרב וכבר נערכים לחזרה לשדה הקרב. לא כי יש מלחמה חלילה, אלא כי רעש הזיקוקים המתפוצצים מחזיר אותם לשם. חברה שיש בה ערבות הדדית חוסכת את הכאב הזה מהם. הם כבר לחמו מספיק. הם כבר שילמו מחיר יקר. השנה אנחנו מושיטים להם יד. אני קורא לכל הרשויות המקומיות בארץ לנהוג כך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן, בירך על היוזמה: "בשם פצועי צה"ל הפוסט-טראומתיים בפרט ונכי צה"ל בכלל, אני מברך את שר התרבות והספורט חילי טרופר על החלטתו לבטל את מופע הזיקוקים בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בערב יום העצמאות. פצועות ופצועי צה״ל הסובלים מפוסט טראומה סובלים מאוד לאורך השנים מרעש ואורות הזיקוקים, אשר גורמים אצלם להצפת הטראומה משירותם הצבאי. החלטתו של השר טרופר חשובה ואנושית וארגון נכי צה"ל תומך בה ומחזק את השר טרופר בהחלטתו."

Back to top button