מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: תושב ירושלים פרסם במשך שנים בפייסבוק דברי הסתה לטרור

פרקליטות מחוז ירושלים על דעת פרקליט המדינה, הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מחמוד טוריאקי, תושב העיר כבן 25, המייחס לו מספר עבירות על חוק המאבק בטרור, וזאת לאחר שפרסם במשך שנים בחשבון הפייסבוק שלו דברי תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, ובהם החמאס והג'יהאד האיסלאמי, הסית לטרור ופרסם דברי שבח למעשי טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רינת בן יעקב, נאמר כי טוריאקי החזיק חשבון פרטי ברשת החברתית "פייסבוק" תחת השם "אבו אל בראא", בשפה הערבית והאנגלית. מאז 2015, ובייחוד בשנים האחרונות, פרסם טוריאקי באופן עקבי ורציף, רשומות בערבית שיש בהן משום גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.

התכנים אותם העלה לחשבון הפייסבוק זכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בתכנים אלו. כך למשל, במהלך מבצע "שומר החומות" במאי 2021, פרסם טוריאקי רשומה שבה כתב: "יבורך המגיש יבורך הדם. שייח' סלאח אמר: שנשפוך את הדם באל-אקצא כי מה ששופך בו הדם לא ייכבה. אלוהים יברך את הצעירים האותנטיים שיחזירם לבתיהם בטוחים מכל רע. בושה וחרפה לכל מי שבגד ומכר והזניח". ברשומות אחרות פרסם טוריאקי דברי שבח לאחמד יאסין וליחיא עיאש, מבכירי החמאס. באוגוסט האחרון פרסם את תמונתם של ארבעה פעילי חמאס שהורשעו ברצח 35 אזרחים במספר פיגועי טרור בירושלים, וכתב כי הם "גיבורי ירושלים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טוריאקי נאשם בעבירות רבות על חוק המאבק בטרור, והפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נטען, כי מסוכנותו של טוריאקי אינה ערטילאית כיוון שחלק מהמעשים המיוחסים לו בוצעו אגב ההתפרעויות שהתרחשו סביב מבצע "שומר החומות", כאשר האווירה הייתה מסיתה ומלהיטה, ובכך מגלה טוריאקי במעשיו כי הוא מוסת ומסית. יצוין, כי השבוע הוגש לביהמ"ש המחוזי בירושלים כתב אישום נוסף נגד טוריאקי, המייחס לו עבירה של ניסיון ייצור נשק, וביהמ"ש הורה לעוצרו עד להחלטה אחרת.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button