מבזקיםמשפטי/פלילי

בן 9 נהרג ב"אקשן פארק" לאחר שנפל מגובה רב, בעל הפארק מואשם ברשלנות

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שלישי) לבית המשפט השלום באשקלון, כתב אישום כנגד אמיר שאול, בן 56 ממושב לכיש, בגין עבירות של גרם מוות ברשלנות, קבלת דבר במרמה, זיוף מסמכים ועוד. העבירות מיוחסות לנאשם לאחר שניהל ללא רישיון עסק את פארק השעשועים "אקשן פארק", וכתוצאה מרשלנותו נהרג ילד בן תשע לאחר שנפל עליו ענף באורך כעשרים מטרים.

מכתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד פנינה לוי, עולה כי פארק השעשועים "אקשן פארק" נמצא בבעלותו וניהולו הבלעדי של הנאשם מאז שנת 1995 ועד לשנת 2019. חרף היותו של הפארק עסק הטעון רישיון במשך כ- 24 שנים הפעיל אותו הנאשם ללא רישיון עסק, כאשר במהלך השנים זייף הנאשם מסמכים הנחזים להיות "רישיון העסק". בנוסף, הנאשם לא נקט בצעדים המתחייבים למניעת הסכנות הנשקפות מהעצים בחורשה של הפארק וחרף התרעות מגורמי המקצוע ובניגוד למתחייב על פי דין, לא ביצע פעולות תחזוקה הכוללות בין היתר ביצוע סקרי בטיחות לעצים ולא ביצע בדיקות בטיחות שנתיות שמטרתן להבטיח את בטיחותם ושלומם של מבקרי הפארק.

במאי 2019, פנתה האחראית על הקייטנות במועצה האזורית אל קאסום למנהל פעילות הקבוצות בפארק, בכדי לתאם ביקור קייטנות בפארק. בהתאם לדרישת משרד החינוך ביקשה האחראית על הקייטנות לוודא את קיומו של רישיון עסק תקף. לאור האמור, הועבר לה על דעת הנאשם ובידיעתו, היתר מזויף. בעקבות מצג השווא תואם ביקור בפארק עבור ארבע קבוצות. ב- 17.7.19, במסגרת פעילות הקייטנה הגיע ס.ג בן התשע לפארק. בעת ששהה יחד עם חבריו בפינת הישיבה, התנתק ונשבר אחד מענפיו העצומים של עץ אקליפטוס תחתיו ישב. הענף הכבד בקוטר 31 ס"מ ובאורך 19 מטרים, נחת מגובה של כעשרה מטרים, ומחץ את ראשו. כתוצאה מהתאונה נגרמה למנוח פגיעת ראש אנושה ומותו נקבע במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של גרם מוות ברשלנות, חובת הממונה על דבר שיש בו סכנה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, עיסוק ללא רישיון או היתר וקיום אסיפה קבועה במקום מסוכן וללא רישיון.

בן 9 נהרג ב"אקשן פארק" לאחר שנפל מגובה רב, בעל הפארק מואשם ברשלנות
Image by Olya Lolé from Pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח