חדשות חוץמבזקים

חשש כבד לחייהם של היהודים המתגוררים באזורי הלחימה באוקראינה

כ- 450 בקשות לחילוץ חירום הגיעו לחמ"ל הסיוע שהקימו בזק"א למען אזרחי אוקראינה מיד עם תחילת הלחימה. לצד בקשות מאתגרות לחילוצים מורכבים של אלו שאינם מסוגלים לברוח בכוחות עצמם, בימים האחרונים מתגברות הפניות למוקד אודות יהודים שמצאו את מותם באזורי הלחימה ובני משפחתם זקוקים לעזרת זק"א בהבאתם לקבורה יהודית.

באחת הפניות שהגיעו למוקד החירום נתבקשו מחלצי זק"א לסייע בחילוץ מבוגרת סיעודית בעיר בוצ'ה המופגזת. כלל צוותי החילוץ המקומיים סרבו להגיע לאזור מתוך חשש לחייהם, אך אמש כשהתפרסמה הידיעה על שחרורה של העיר, השיגו בזק"א אישור מיוחד להכניס למקום אמבולנס חילוץ למרות שטרם פונו המוקשים מהרחובות, במטרה לבדוק את שלומה של הקשישה הסיעודית שננטשה ע"י המטפלת. למרבה הצער, צוות האמבולנס שנשכר ע"י זק"א נכנס לבית וגילה את הקשישה ללא רוח חיים.

אילוסטרציה: דוברות זק״א

בפנייה נוספת שטופלה במוקד זק"א בשלישי באפריל סייעו מתנדבי זק"א להבאתו לקבורה של יהודי שחולץ מחרקוב ונפטר בבית החולים בפולין- זאת לבקשתה של אחייניתו שחולצה יחד עימו ועמדה על רצונה לערוך לו קבורה יהודית על פי ההלכה למרות היותו חיובי לקורונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתנדבי זק"א יחד עם יהודים מקומיים ליוו את בני המשפחה ואת רבני פולין בביצוע הפעולות הדרושות להבאתו של היהודי לקבורה יהודית בהנחייתו של הרב רוז'ה יו"ר ועד רבני זק"א. משפחתו של המנוח: ״לו היה נשאר בחרקוב לא היה לו כל סיכוי שיקבר בלווית מניין יהודי או שיאמר קדיש לעילוי נשמתו.״

במוקד הסיוע של זק"א מציינים כי עד כה עיקר הפניות ביקשו לחלץ חסרי ישע, אך ביממות האחרונות מתרבות הבקשות לסייע באיתור נעדרים שמתגלים למרבה הצער כהרוגים, וכן בחללים הרבים שנהרגו בהפגזות וגופותיהם מתגלות ברחובות.

אילוסטרציה: דוברות זק״א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח