מבזקיםפוליטי / מדיני

"למרות העומס, לגלות רגישות והומניות במיוחד כלפי הפליטים"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חה"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (ראשון) תיקון נוסף לתקנות הקורונה העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה, טיסות והפלגות נופש. התיקון מבטל את החובה החלה על רש"ת להפעיל מנגנון שמונע כניסת אדם לא חיוני לטרמינל הנוסעים – ויאפשר להסיט כוח אדם לעמדות הבידוק לטובת שיפור מהירות תנועת הנוסעים.

התיקון נועד לייצר אחידות בהוראות באשר לחובות הבדיקה בכניסה לישראל, בין אם מדובר בכניסה דרך מעברים יבשתיים וימיים או דרך נמלי התעופה, שירוכזו בקובץ תקנות אחד בהן דנה ועדת החוקה, חוק ומשפט. עם זאת, ועדת הכלכלה תמשיך לדון בתקנות העוסקות בתנאים להפעלת שדות התעופה והטיסות. במסגרת זאת אישרה הוועדה את בקשת הממשלה לבטל את התקנה המחייבת את מפעיל שדה התעופה להפעיל מנגנון שמונע כניסת אדם לא חיוני לטרמינל הנוסעים.

נציגת משרד הבריאות, עו"ד טל פלדמן, הסבירה כי הבקשה לביטול התקנה האמורה נובעת מכל שהיא דורשת מרשות שדות התעופה כוח אדם, שנדרש כיום גם בעמדות הבידוק כדי לשפר את מהירות זרימת תנועת הנוסעים. כמו כן נקבע כי התיקונים האמורים יכנסו לתוקף ביום חמישי ויהיו בתוקף עד 18 במאי 2022.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היו"ר ביטון התייחס להעברת הסמכויות לוועדת חוקה, ואמר כי הדבר נועד לייצר אחידות בטיפול בכל נושא חובת הבדיקות בכניסה לישראל. באשר לפעילות בנתב"ג אמר היו"ר ביטון , כי כולנו ראינו ושמענו על העומסים. הוא הוסיף כי זה דבר טוב שהמערכת מתחילה לחזור לפעילות, וכי מנהל נתב"ג כבר התייחס למצב ופועל לבצע הקלות וגם ביטול התקנה יסייע בכך.

עוד הוסיף היו"ר ביטון, כי רבים נכנסים לארץ, בהם גם פליטים מאוקראינה ועולים חדשים ממדינות נוספות, וכן ישראלים רבים יוצאים לטייל בעולם. "את כולם אנחנו מברכים בטיסה נעימה ובטוחה, ומבקשים מעובדי רש"ת, למרות העומס, לגלות רגישות והומניות במיוחד כלפי הפליטים", סיכם היו"ר ביטון.

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח