חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה: "גינויים מגיעים אליי מכל רחבי תבל, מכל רחבי המזרח התיכון"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו היום (חמישי) את הפצועים המאושפזים בבית החולים הלל יפה בחדרה, לאחר שנפגעו בפיגוע הירי שאירע בעיר ביום ראשון האחרון.

הנשיא ורעייתו עברו בין חדרי האשפוז במחלקה האורתופדית ושמעו מהפצועים על השיקום הצפוי ועל ההתמודדות לאחר הפיגוע הקשה, אותו גינו מנהיגים רבים ברחבי העולם, ביניהם גם מלך ירדן, עבדאללה השני, עמו נפגש הנשיא אתמול בארמונו.

לאחר מכן פגש הנשיא את סגן מפקד יחידת המסתערבים של מג״ב איו״ש, שהוביל את פעולת ניטרול המחבלים בפיגוע בחדרה, רפ"ק י'. הנשיא הודה לי' והצדיע לו על הגבורה והאומץ שהפגין, באמצעותם הציל חיי רבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום הביקור פנה הנשיא לאזרחי ישראל על רקע הטרור המכה ואמר: "מיכל ואני סיימנו ביקור מרגש בבית החולים הלל יפה בחדרה. ביקרנו את הפצועות והפצועים שנמצאים כאן כתוצאה מפיגוע הטרור בחדרה. ישראל חוותה גל טרור קשה מאוד בעשרה ימים האחרונים. איבדנו הרבה נפשות טהורות וזכות. ביקרנו במשפחות שכולות מתחילת השבוע, וגם היום בכל רחבי הארץ אנחנו רואים את תעצומות הנפש המופלאות של העם בישראל מכל גווניו ועדותיו. אנחנו רואים את החוסן הנפשי, אנחנו רואים את שירותי הרפואה והבריאות הנפלאים שיש לנו במדינה – יש לנו הרבה במה להתגאות."

"אני מבקש לגבות מכאן את כוחות הביטחון שנלחמים מבוקר עד ערב בכל שעות היממה לעקור את הטרור משורש. ידענו עליות ומורדות במאבק בטרור ולצערנו יש גם אבדות. עם ישראל צריך לדעת שכוחות הביטחון וצה״ל עושים מיטב יכולתם והם הכי הכי טובים שיש. הם עובדים ומשקיעים את כל הנשמה, מסכנים חיים, ואנחנו חייבים לומר להם תודה."

"גינויים מגיעים אליי מכל רחבי תבל, מכל רחבי המזרח התיכון, וזה חשוב. אבל העיקר שנדע להיות מאוחדים ומלוכדים ולהתייצב נגד הטרור. שכן אנחנו נקרא בהגדה של פסח עוד מספר שבועות, שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו. אבל מה שעזר לנו תמיד להתגבר מעבר לאמונה בצור ישראל זה כמובן הנחישות, הלכידות והאחדות שלנו. רפואה שלמה לפצועים וחיבוק מעומק הלב למשפחות השכולות."

רעיית הנשיא הוסיפה: "ביקרנו עכשיו אצל הפצועים בביה״ח ויותר משאנחנו חיזקנו אותם הם חיזקו אותנו, הם והמשפחות המופלאות והנהדרות שלהם. אנחנו מאחלים להם רפואה שלמה ומחבקים מכל הלב את המשפחות השכולות שאנחנו נמשיך ללוות."

במהלך היום הגיע הנשיא לביקורי תנחומים בבתי המשפחות שאיבדו יקיריהם בפיגועי הטרור בבני ברק ובחדרה: לוחמת מג"ב סמ״ש שיראל שרה עזיזה אבוקרט ז״ל, לוחם מג"ב סמ״ש יזן פלאח ז״ל, אבישי דוד יחזקאל ז״ל ויעקב ישראל שלום ז״ל, ובהמשך הערב יבקר גם אצל בני משפחתו של רס״מ אמיר חורי ז״ל.

כמו כן בתחילת השבוע נשיא המדינה קיים ביקורי תנחומים גם אצל משפחות הנרצחים בפיגוע בבאר שבע: דוריס יחבס ז״ל, מנחם מנוחין יחזקאל ז״ל, לורה יצחק ז״ל ומשה קרביצקי ז״ל.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
Back to top button