חדשות הארץמבזקים

50 טון של ציוד הומניטרי ורפואי נשלח לאוקראינה

קרן היסוד, משרד החוץ הישראלי, שגרירות אוקריאנה בישראל וההסתדרות הציונית העולמית, חברו למבצע סיוע לאזרחי אוקראינה במהלכו יסייעו בשינוע של 50 טון ציוד הומניטרי ורפואי שנאספו ע״י אזרחי ישראל ויישלחו בחמש טיסות ויועברו לתוך אוקראינה. המרכז לתיאום תרומות במשרד החוץ סייע בתיאום התרומות של החברה בישראל לטובת תושבי ואזרחי אוקראינה.

הסיוע וההטסה התאפשר באמצעות תמיכה של קרן היסוד ובתיאום עם משרד החוץ ואנשי קשר באוקראינה, על בסיס צרכיהם ומצבם. הסיוע כולל ביגוד, ציוד רפואי, כסאות גלגלים, מוצריי היגיינה, ומזון יבש.

שר החוץ, יאיר לפיד: "אנחנו שולחים היום 50 טון של ציוד הומניטרי ורפואי לאוקראינה שהם בעצם 50 טון של רצון טוב. ציוד שנאסף ונתרם מאלפי ישראלים טובים שרוצים לעזור, וארגונים שנתרמו למשימה. הסיוע מצטרף לבית החולים ׳׳כוכב מאיר׳ ששלחה ממשלת ישראל בסיוע קרן שוסטרמן ופועל כבר שבועיים באוקראינה. אני מודה לכל השותפים על הטסת הציוד, מדינת ישראל מסייעת ככל שביכולתה לעם האוקראיני״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יושב הראש העולמי של קרן היסוד, סאם גרונדוורג סיפר: "קרן היסוד שמחה שיש ביכולתה לסייע ולתמוך בתושבי אוקראינה שעוברים תקופה קשה ומייסרת. אנו נרגשים להיות חלק מהובלת הציוד הכה משמעותי ומציל חיים הזה ומקווים שיחד עם משרד החוץ נסייע ונציל אלפי תושבים. הטסת מטוסי הסיוע היא רק חלק מהעשייה המרובה של קרן היסוד בשבועות האחרונים. אנשי קרן היסוד נרתמו למבצע גיוס תרומות כלל עולמי, לשמירה על ביטחונם, חילוצם, הצלתם והעלאתם של יהודי אוקראינה לישראל, בשיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית וארגונים נוספים".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית: ״המוסדות הלאומיים ממשיכים לעמוד לצד יהדות התפוצות בהצלה, חילוץ וסיוע הומניטרי. במסגרת התגייסותנו למען תושבי אוקראינה שחווה משבר  מתמשך, אנחנו עובדים שכם אל שכם בכדי לספק להם מוצרי בסיס. שיתוף הפעולה של משרד החוץ ושל ארגונים מובילים כגון קרן היסוד, ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית מהווה בסיס איתן לייעול הסיוע ולשינועו עבור הנזקקים״

מנהל מת"ת, המרכז לתיאום תרומות במשרד החוץ, השגריר דניאל מירון: "מחמם את הלב לראות את התגייסות החברה בישראל למען האוכלוסיה האוקראינית. משרד החוץ שמח לסייע במאמץ ההומניטרי באמצעות סוכנות הסיוע הלאומית מש"ב ובאמצעות הדפלומטים שלנו שפרושים בשטח."

50 טון של ציוד הומניטרי ורפואי נשלח לאוקראינה
צילום: ליאור מזרחי, קרן היסוד-המגבית המאוחדת לישראל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח