מבזקיםמשפטי/פלילי

"החליטו להטמין ולפוצץ מטען חבלה מתחת לרכבו של תושב רמלה"

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום כנגד שאדי גרושי, בן 30 תושב רמלה, בגין עבירות של נשיאה והובלת נשק, הצתה, היזק בזדון לרכוש וניסיון להרוס נכס תוך שימוש בחומר נפיץ, התפרצות בנסיבות מחמירות וכן שיבוש מהלכי משפט, זאת לאחר שהטמין ופוצץ מטען חבלה תחת רכב בחניון בניין מגורים בעיר ב16.3.22.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אורי רינצקי, הנאשם ושותפים מטעמו החליטו להטמין ולפוצץ מטען חבלה מתחת לרכבו של המתלונן, תושב רמלה, ולשם כך הצטיידו במטען חבלה רב עוצמה שבכוחו להמית אדם, הכולל מנגנון הפעלה. בתאריך 15.3.22 הגיע הנאשם כשהוא רכוב על קורקינט חשמלי וכשעל גבו תיק ובתוכו מטען החבלה, טיפס על חומת האבן שסביב בניין מגוריו של המתלונן ומשם עשה דרכו אל תוך החנייה התת קרקעית של הבניין.

הנאשם איתר את רכבו של המתלונן והטמין בחלקו התחתון הקדמי, בצד מושב הנהג את מטען החבלה. למחרת, בתאריך 16.3.22, הופעל מטען החבלה על ידי הנאשם וכתוצאה מכך נגרמו פיצוץ גדול ושריפה, שכובתה באמצעות כוחות כיבוי אש שהוזעקו למקום. כתוצאה מפיצוץ המטען ניזוק רכבו של המתלונן באופן קשה, וכך גם רכב נוסף אשר חנה בסמוך לו. כמו כן נגרמו נזקים כבדים לחניון – ברצפת החניון נפער חור גדול ועמוק, קירות גבס, דלת הכניסה והחלונות נקרעו ממקומם, וכן נגרם נזק כבד למעלית הבניין, מערכות חשמל ואינסטלציה ועוד. סך הנזקים לבניין המגורים של נאמד ביותר מ-500,000 ₪.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פיצוץ המטען גרם גם לסיכון ממשי לחיי כלל דיירי הבניין, כאשר בין היתר הדף הפיצוף גרם נזק לקומות המגורים, ובהמשך לכך שניים מן הדיירים עזבו את הבניין ודיירים אחרים אף לקו בחרדה. בנוסף, במהלך חקירת המשטרה ניסה הנאשם להביא לשיבושה בכך שניסה להשמיד ראיות באופן של שבירת הטלפון הנייד שלו. במקביל לכתב האישום, הוגשה נגד הנאשם גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

דו"ח בגין אי רכיסת קסדה על קורקינט הוביל לפענוח תיק הנחת מטען חבלה
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button