חדשות חוץמבזקים

ראשי ערים ברחבי הארץ מקיימים הערכות מצב ומזהירים את התושבים

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, מסר הערב (שלישי) הודעה לתושבי העיר, בהמשך להערכת מצב שהתקיימה לפני זמן קצר בעקבות שורת הפיגועים בבאר שבע, חדרה ובני ברק.

מדברי גלאם: ״תושבות ותושבים יקרים, אנו מצויים בעיצומו של גל טרור אכזרי שלא חווינו מזה זמן רב. ליבנו עם משפחות הנרצחים, אנו שולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים ומחזקים את האזרחים והשוטרים שסיכנו בימים האחרונים את חייהם, נטרלו את המפגעים ומנעו אסונות כבדים יותר. נוכח המציאות גם אנו פועלים במתכונת חירום, וכבר נקטנו בימים האחרונים בשורה של פעולות שנועדו להגביר את תחושת הביטחון האישי בעיר."

צילום: דוברות עיריית אשקלון.

"עובדי הביטחון של העירייה הונחו להפגין נוכחות בשטח, יחידת השיטור העירוני והפיקוח תוגברו והם פועלים במוקדים מרכזיים ברחבי העיר, בדגש על מוסדות חינוך ומוקדי בילוי, וביום חמישי הקרוב תחל לפעול בעיר יחידת האופנוענים, המאוישת ביוצאי יחידות קרביות, חמושים בנשק. אנו עושים עוד מהלכים רבים להגברת הביטחון האישי, בשיתוף פעולה ותיאום מלא עם המשטרה, אך יחד עם זאת חשוב לזכור שכוחות הביטחון לא יכולים להיות בכל מקום בכל רגע נתון. לכן מוטלת על כל אחת ואחד מאיתנו החובה לגלות עירנות, להיות דרוכים ולהתריע על כל חשד לניסיון לפגע בנו. שמרו על עצמכם ועל היקרים לכם. מי ייתן ונשמע רק בשורות טובות״. הוסיף ראש העיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, קיים הערכת מצב עם מפקד תחנת אלעד והשיטור העירוני. הוסכם כי ההיערכות הנרחבת ובדיקת העובדים המוקפדת שהחלה כבר אתמול, תמשך ביתר שאת. כמו כן הוסכם על הצבת ניידות משטרה בכניסות לעיר על פי הערכות מצב שעתיות, והגברת הפטרולים ברחבי העיר ובקרבת מוסדות החינוך, להידוק הפיקוח אחר הנכנסים והשוהים בעיר. במקביל בוטלו שחרורי וחופשות של אנשי השיטור העירוני, לטובת תגבור הכוחות בשטח. בכל מקרה חשד ח"ו, יש לפנות ולדווח באופן מידי למשטרה בטלפון 100, או למוקד העירוני 108.

מעיריית עור יהודה מסר לתושבים: "תושבות ותושבי אור יהודה היקרים, אנחנו בעיצומו של ערב לא פשוט שמדגיש עוד יותר כי אנו בתוך גל טרור שמחייב אותנו לנהוג אחרת. בדקות האחרונות הסתיימה ישיבת הערכת מצב בראשות ראש העיר, ליאת שוחט, ובשיאה הוחלט על מספר צעדים שיאפשרו את הגברת תחושת הביטחון. ראשית, הוחלט לתגבר את כוחות האבטחה והשיטור הפרוסים ברחבי העיר, ובדגש על מוסדות החינוך. כמו כן, עובדי עירייה רבים יסבו את פעילותם מהעבודה השוטפת לטובת פריסה רחבה יותר בשטח. צעד חשוב בנוסף שעליו הוחלט הערב הוא להקפיא את עבודות התשתית שהינן באחריות העירייה למשך הימים הקרובים. בהמשך תתקבל החלטה לגבי חידושן."

"זה המקום להדגיש כי בימים האחרונים מתקיימים בעיר מבצעים נרחבים לאיתור שוהים בלתי חוקיים (שב"חים). ראש העיר הנחתה את גורמי העירייה השונים לשים דגש על מבצעים אלו, בעיקר באתרי הבנייה אבל לא רק. במקביל, אנו נמצאים בקשר הדוק עם משטרת ישראל כדי להרחיב את פעולות האכיפה מטעמם כחלק מהמאמץ המשותף. שימו לב: עירנות שלכם, התושבים, היא המפתח להגברת הביטחון ועל כן בכל מצב שבו אתם נתקלים באירוע חריג – דווחו לנו במוקד 100 או מוקד 106. אנו מאחלים לכם לילה שקט!" הוסיפו בעיריית אור יהודה.

Back to top button