כלכלהמבזקים

הנדל בפריסת סיבים בגוש עציון: "יש כאלו שמדברים על ההתיישבות ובמעשים לא עושים כלום"

שר התקשורת יועז הנדל, ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי ומנכ"ל בזק דודו מזרחי חנכו היום (שלישי) סיבים אופטים של אינטרנט מהיר במועצה המקומית אפרת.

באפרת יתחברו אלפי משקי בית, השר, ראש המועצה ומנכ"ל בזק חיברו יחד בית וצפו במהירות הגלישה שעמדה על 1G. חיבור הסיבים האופטים יאפשר לתושבי אפרת לעבוד מרחוק, לקבל שירותי רפואה מרחוק וחינוך בצורה קלה וחלקה יותר.

שר התקשורת יועז הנדל התייחס לדבריו של שר החוץ האמריקאי בלינקן נגד המתנחלים ואמר, "דבריו הם ליקוי מאורות. יש שוב פיגועים במדינת ישראל, ומי שמבצעים אותם הם ערבים ישראלים. אזרחים ישראלים שרוצים לפגוע ביהודים ערב רמדאן. אני אומר לכם את זה בצורה ברורה- כל עוד אנחנו כאן יהיו כאלה שינסו לפגוע בנו, אנחנו ננצח רק אם נהיה ביחד, רק אם נדע להתגבר ולזהות את האויב, ולשמור על אחדות העם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר בירך את אפרת ובזק על חיבור הסיבים ואמר: "יש כאלו שמדברים על ההתיישבות. כותבים את זה על היד כמה ההתיישבות חשובה להם. כמה הם חזקים. ימין חזק. ובמעשים לא עושים כלום. ויש כאלה שמחברים את אפרת לסיב אופטי. כמו כל יישוב במדינת ישראל שאנחנו אחראים עליו. השאלה היחידה שאנחנו צריכים לשאול את עצמו, למה במשך 12 שנה לא היה סיבים אופטיים. למה טכנולוגיה שהייתה קיימת כל כך הרבה שנים לא הצליחה להגיע לתושבי מדינת ישראל ולהצמיח אותנו כלכלית״

ראש המועצה עודד רביבי אמר: "ביום המעשים הטובים אתם מאפשרים לנו הלכה למעשה לחבר. היום בני הנוער יתחברו לוותיקים בבתי קפה, בעזרת הסיבים והטכנולוגיה נדע לקיים חיבור וירטואלי." עוד הוסיף רביבי "בית שנכנסו אליו עכשיו מחירו 10 מיליון שח. דירה באפרת כ3 מיליון שח. מחירים שלא הכרנו .. על שולחנו של שר הבטחון מונחים אישורים לשיווק של 200 יח"ד בתמר, 700 בזית ועוד 400 יחד מוגן. אם אתה יכול לעזור לנו, נשמח"

מנכ"ל בזק דודו מזרחי הוסיף: "יש פה אתגר טופגרפי גדול, עשינו אותו בארבעה חודשים… זה שאנחנו מחברים ישוב כזה, צמודי קרקע, טופגרפיה כזו, מיקום. זה תעודת כבוד לנו כמדינה, למשרד התקשורת ולבזק. היום חיבור לאינטרנט בעיני אנשים זה כמו חיבור לחשמל".

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
Back to top button