מבזקיםמשפטי/פלילי

סער מקדם יחד עם חיות: שימוע פומבי למועמדים לעליון

שר המשפטים גדעון סער הודיע הבוקר (שלישי) כי יקדם, בשיתוף נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות, שימוע פומבי וטלוויזיוני למועמדים לשיפוט לביהמ"ש העליון.

סער אמר: "אביא לישיבתה הקרובה של הועדה לבחירת שופטים (11/4) את הצעתי לשימוע פומבי למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון. הפומביות תחול על מעמד הראיונות של המועמדים בפני ועדת המשנה של הועדה (בה משתתפים בד״כ, כשמדובר בראיונות למועמדים לבית המשפט העליון, כלל חברי הועדה). לפי הצעתי, יועברו הראיונות לציבור בשידור חי טלוויזיוני. גיבשתי את ההצעה לאחר שיח עם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ועל דעתה, מתוך ראיה משותפת בדבר חשיבות השקיפות. בכוונתי להביא את הצעת ההחלטה לישיבת הועדה לבחירת שופטים הקרובה ולשנות את כללי השפיטה בהקשר זה. בחירת המועמדים שתכלול את מרכיב השימוע הפומבי תחול כבר על המועמדים לביהמ״ש העליון שצפויים להיבחר על ידי הועדה מכאן והלאה."

סער הוסיף: "המרכיב הפומבי בהליך הבחירה והשקיפות שלו יתרמו משמעותית להגברת אמון הציבור בהליך הבחירה לערכאת השיפוט העליונה שלנו. מעמדו של בית המשפט העליון, העובדה כי הכרעותיו מהוות תקדים מחייב למערכת השיפוטית כולה והיקף עיסוקו בנושאים בעלי חשיבות ציבורית מבססים את הצורך במימד פומבי בחלק מהליך הבחירה. במשך שנים רבות פעלתי לקדם שינוי זה והגשתי – החל מהכנסת ה-16 – הצעות חוק בענין זה בכנסות רבות. עתה בשלה העת לביצוע המהלך בדרך המלך שהיא באמצעות החלטת הועדה לבחירת שופטים עצמה, בראשה אני עומד היום, על פי סמכותה כחוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות משרד המשפטים
Back to top button