מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: "הראיסים" השתלטו על טריטוריות שמירה של אתרי בנייה ברחבי הארץ

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, ביחד עם משרד חקירות מכס ומע"מ באר שבע ופקיד שומה חקירות מרכז ברשות המיסים, הנוגעת לעבירות פליליות שבוצעו על ידי גורמים עבריינים בחברה הערבית בתחום שירותי השמירה באתרי בניה. במסגרת החקירה עלה כי חלק מהחשודים המכונים "ראיסים" הפעילו חברות שמירה שלא כדין ולכאורה, כפו עצמם על קבלני בניין שייקחו את שירותיהם בעשרות אתרי בניה ותשתיות באזור הדרום ומרכז הארץ, תוך סחיטה באיומים וזריעת פחד בקרב הקבלנים והעובדים באתרי הבנייה.

על פי החשד "הראיסים" תבעו לעצמם כל אחד טריטוריה וקבעו את "גבולות הגזרה" ביניהם לסחיטת דמי חסות בכסות חברות שמירה, באזור ת"א, נתניה, הרצליה, גבעת שמואל וחריש. החשדות עוסקים גם בעבירות כלכליות- עבירות מס מרמה והלבנת הון, בהיקפים של למעלה מ-15 מיליון ש"ח הפוגעים בכלכלת המדינה, באמצעות שימוש בחשבוניות פיקטיביות באופן שיטתי ומאורגן ע"י חברת השמירה.

היום (שני) בשעות הבוקר המוקדמות עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו עשרות שוטרים מהיאל"כ, חטיבה טקטית במג"ב, יחידות יס"מ ויואב, מתפ"א ושוטרים ממחוז דרום, על בתיהם ועסקיהם של 7 החשודים באזור הפזורה הבדואית, וביצעו חיפושים לאיסוף ראיות בחשד לעבירות סחיטה באיומים, ניהול ארגון שמירה ללא רישיון, עבירות מס ועבירות עפ"י חוק איסור הלבנת הון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, במהלך החיפושים נתפסו 5 כלי רכב יוקרתיים, כ-240 אלף ש"ח במזומן, צ'קים על סך 55 אלף ש"ח, עשרות אלפי דולרים ותכשיטים בתפזורת בכמות גדולה. כמו כן נתפסו גם נכסי נדלן וחשבונות בנק.

בתום החיפושים עוכבו שבעת החשודים לחקירה באזהרה במשרדי להב ובהמשך צפויים להיחקר עוד עשרות חשודים בפרשייה.

החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף, רשות המיסים, ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול לחשיפה וגילוי של עבירות פשיעה חמורות, במטרה לחקור ולהביא את העבריינים מבצעי העבירות לדין."

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח