מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו על בלינקן: "מכבד אותו אבל אני חושב שהוא טועה טעות מרה"

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, התייחס לפני זמן קצר (ראשון) לפסגת הנגב והגעת שרי החוץ של המדינות איתם נחתמו הסכמי אברהם. בנוסף, התייחס להסכם הגרעין עם איראן וכיוון את דבריו למזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, אשר נמצא בישראל.

בפתח דבריו אמר נתניהו: ״ביקור שרי החוץ הערבים בישראל הוא דבר מבורך. זוהי תוצאה ישירה של ״הסכמי אברהם״ שהבאנו. פגשתי את כל שרי החוץ הערבים כאן בישראל, חוץ שר החוץ של מרוקו שפגשתי אותו קודם לכן באו״ם. חיזוק הסכמי אברהם הוא דבר טוב לשלום, טוב לישראל. עם זאת, אינני מסכים עם אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארה״ב. אני מכבד אותו אבל אני חושב שהוא טועה טעות מרה."

עוד הוסיף ואמר: "איראן בלי הסכם הגרעין – היא מדינה ענייה, מבודדת, בלי לגיטימציה בינלאומית ובלי חסינות מתקיפה צבאית. איראן עם הסכם הגרעין – הופכת למדינה עשירה, עם מאות מיליארדי דולרים שישמשו אותה לטרור ותוקפנות, ומדינה שתפרוץ את הבידוד הבינלאומי ותקבל חסינות מאפשרות לפעילות צבאית. הסכם הגרעין הוא מסוכן לישראל, לארה״ב ולעולם כולו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הוא לא מונע מאיראן לפתח נשק גרעיני או האמצעים לשגר אותו אל ארה״ב ואירופה, מפני שההסכם מאפשר להם להמשיך לפתח טילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי גרעין. חייבים להתנגד להסכם הזה, וזה מה שאני מצפה מממשלת ישראל ומכל מי שמודאג משלום ובטחון בעולם. חייבים להתנגד להסכם הזה עכשיו." סיים נתניהו את דבריו.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
Back to top button