חדשות הארץמבזקים

ארגון מקו״ם המסייע לפליטים אוקראינים התארח בבית הנשיא: "זה כבוד ענק"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום (ראשון) את ראשי מועצת הקהילות והקבוצות המשימתיות בישראל מארגון מקו"ם. בשיחתם, סיפרו ראשי המועצה על פעילותם הנרחבת למען צמצום הפערים החברתיים במדינה, ובהרתמות למשימות חירום. בפגישה נכחו חברי אסיפת מקו"ם, נציגי קרן שח"ף, שותפות פילנתרופית התומכת בפעילות קהילות הצעירים המשימתיות בפריפריה הגאו-חברתית בישראל, ונציג JNF בישראל.

בימים אלו, מוציאה המועצה משלחות המורכבות ממתנדבים מהתנועות השונות להפעיל מרכזי סיוע לפליטים אוקראינים בגבול אוקראינה. במרכזים אלו מפעילים המתנדבים מרכז הפעלה לילדים, מחלקים ציוד הומניטרי ומסייעים לעולים ופליטים בתהליכי העלייה ארצה וקליטתם בישראל.

ארגון מקו״ם המסייע לפליטים אוקראינים התארח בבית הנשיא: "זה כבוד ענק"
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה ציין את חשיבותו של הארגון ואמר: ״לכל אחת ואחד מכם יש מקום בלב שלי. פשוט ככה. העשייה שלכם נהדרת. הפסיפס הישראלי הוא מקור הכוח העצום שלנו. לכן יש לכם שליחות עצומה. עלו והצליחו גם באופן אישי וגם באופן תנועתי, אנחנו מאוד גאים בכם.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג הוסיפה: ״זה תענוג לראות קבוצה כזאת, אני יודעת שאתם מייצגים מאות אלפי אנשים חלוצים. זה תמיד מרגש אותי מחדש. משמח לראות קבוצה כזאת, כל אחד עם הקושי היום יומי, מחזיקים ארגון כזה. ברגעים מסוימים זה ברור שהביחד הזה, מעצים את העבודה של כל גוף בפני עצמו ושל כולכם ביחד. ישר כוח. החברה הישראלית כולה צריכה לקחת דוגמה משיתוף הפעולה שקורה כאן.״

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

יו"ר מקו"ם, מר סטס מרדכייב אמר: ״עבורי זה כבוד ענק, עליתי ב-1995 במסגרת תכנית נעל״ה מאזור קווקז בברית המועצות לשעבר. ועבורנו הצעירים, היה לנו חשוב לראות שהקהילה שלנו משתלבת בחברה הישראלית, לא בשוליים אלא במרכז החברה. המועצה פועלת כדי לחזק את הפריפריה הסוציו-אקונומית ולאחד את קצוות החברה הישראלית, להילחם בשסעים. ברגעים אלו אנחנו לקחנו אחריות בלתי רגילה על פליטים ויהודים שנמצאים באוקראינה, והוצאנו ועדיין מוציאים משלחות סיוע לפליטים בגבולות אוקראינה השונים."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח