חדשות חוץמבזקים

סוכן חשאי בשירות הביטחון של אוקראינה נתפס ונעצר במוסקבה

שירות הביטחון הפדרלי של הפדרציה הרוסית (FSB) הודיע היום (שישי) כי עצר ברוסיה, את אולכסנדר רודאס – סוכן חשאי בשירות הביטחון של אוקראינה (SBU) שפעל תחת השם הבדוי "מאלייש" (Malysh).

אולכסנדר רודאס הוא יליד חרקוב בעל אזרחות כפולה מאוקראינה ופולין. לאחר שנעצר הוא הודה כי גויס על ידי קצין שירות הביטחון של אוקראינה באפריל 2021 בשם אנטון. עוד סיפר רודאס בחקירתו כי גויס גם על ידי המודיעין הפולני.

לדבריו, בשנת 2015 או 2016 כשלמד באקדמיה צבאית בפולין הוא קיבל את ההצעה מהצד הפולני. הוא הבהיר כי הציעו לו הטבות מסוימות בתמורה, היה לו ולאשתו תעודות זהות פולניות מזויפות. הוא ציין כי עבד עבור סוכנות הביון הפולנית. בזמן שלמד באקדמיה לאמנות צבאית בוורשה, תחת השם הבדוי ליס, הוא סיפק מידע על סטודנטים מבלארוס ואוקראינה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנת 2019, כאדם זר, הגיע לאזור מוסקבה כדי להרחיב את מעגל הקשרים הנחוצים לריגול, והלך ללמוד באחת האוניברסיטאות המובילות ברוסיה בפקולטה למדעי המדינה. בהוראת שירות הביטחון של אוקראינה ה-SBU, רודאס אסף ומסר מידע בנוגע למדענים ועיתונאים אוקראינים שפועלים ברוסיה, מתנגדי משטר קייב. הסוכן נעצר בעיר מוסקבה בעת שניסה לאסוף נתונים אישיים על אנשי צבא המשתתפים במבצע המיוחד באוקראינה, ציין שירות הביטחון הפדרלי של הפדרציה הרוסית ה-FSB.

כעת רשויות אכיפת החוק מבססות את כל נסיבות המקרה וחושפות את קשריו של הסוכן האוקראיני ברוסיה.

יש לציין כי אם יואשם בסעיף "ריגול" הוא עלול למצוא את עצמו מאחורי סוגר ובריח של עד 20 שנה.

צילום: שירות הביטחון הפדרלי של הפדרציה הרוסית (FSB)
Back to top button