חדשות הארץמבזקים

מרתון Winner בירושלים: חסימות צירי תנועה החל משעות הבוקר – כל הפרטים

מרתון Winner ירושלים, על מקציו השונים, יוזנק מחר (שישי) בשעות הבוקר המוקדמות מכיכר המגבית המאוחדת בדרך רופין בירושלים ויסתיים בגן סאקר. רבבות הרצים שיאובטחו רפואית על ידי כוחות גדולים של מד"א צפויים להתחרות במקצים השונים, בהם מרתון שלם (42.2 ק"מ) וחצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ ל-5 ו-10 ק"מ, מרוץ משפחות 1.7 ק"מ ומרוץ קהילתי של 800 מטרים.

בשטח האירוע ולכל אורך המסלולים, ייפרשו כוחות מד"א באמצעות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי מד"א ורכבי שטח מיוחדים שינועו עם ציוד רפואי על המסלולים עצמם לצד הרצים. חוליות מגישי עזרה ראשונה, יסתובבו רגלית לאורך המסלול על מנת להגיש מענה רפואי לכל צורך. לאורך המסלול ובנקודת הסיום יוקמו אוהלי מיון מרתוני עם מיטות-טיפול-נמרץ שיאויש ע"י חובשים ופאראמדיקים של מד"א ואחיות ורופאים מבי"ח שערי צדק בראשות פרופ' נעמה קונסטנטיני ובהן יוצב ציוד רפואי מתקדם הכולל גם ברכות מים עם קרח שמטרתם לקרר במהירות נפגעים ממכות חום קשות, בנוסף יוקם בנקודת הסיום אוהל לטיפול בנפגעים קלים.

צוותי מד"א בבירה שפועלים בשיתוף פעולה מלא עם הפקת המרתון ומשטרת ישראל תוגברו על מנת להעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי לאירועי השגרה גם במקומות בהם קיימות חסימות דרכים עקב אירוע המרתון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהל מרחב ירושלים במד"א, אורי שחם: "הכוחות ערוכים להעניק מענה רפואי מידי ולטפל בכל תרחיש. על מנת לשמור על בריאות משתתפי המרתון אני מבקש מהרצים להישמע להוראות המארגנים, לעשות את כל ההכנות הבריאותיות הנדרשות מראש, ובמידה ואינם חשים בטוב להאט את ריצתם או לעצור בצד המסלול ולהזעיק באופן מידי את כוחות מד"א הפרוסים בשטח או בקו החירום 101 או באמצעות יישומון אפליקציית 'מד"א שלי' "

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "המרתון הוא אירוע ספורטיבי מהנה וכבכל שנה ההערכות הנכונה הכוללת צוותי רפואה רבים, שיתוף הפעולה עם עיריית ירושלים, הפקת האירוע, רופאים ואחיות מבי"ח שערי צדק ושימוש בכלי רכב ייעודיים של מד"א לתנאי השטח מבטיחים שנוכל להעניק טיפול רפואי יעיל ומהיר במידת הצורך. אני פונה למשתתפי המרתון להקפיד על הנחיות הרפואיות והבטיחותיות על מנת שהאירוע יסתיים ללא פציעות ומאחל למשתתפים הנאה מלאה ובטוחה."

בתום מגוון פעולות תיאום, היערכות ואישור תכניות, משטרת מחוז ירושלים השלימה היערכותה לקראת אירוע מרתון ירושלים במהלכו יתפרסו מחר לפנות בוקר מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, מתנדבים וסדרנים לאורך הצירים ובסמוך אליהם. השוטרים יפעלו לאבטח את המשתתפים והצופים, לשמור על הסדר הציבורי, להכווין את התנועה לפני, במהלך ובתום המרתון, תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים בעיר ככל שניתן. שוטרי התנועה יכוונו את תנועת כלי הרכב לצירים חלופיים, יפקחו אודות התנהלות תעבורתית תקינה ובטוחה באזורי המרתון ובסמוך להם, ויסייעו במקרים חריגים לציבור הנהגים.

צילום: דוברות המשטרה

דגשים לציבור:
– ביום המרוץ כלי רכב שיחנו לאורך צירי מסלולי הריצה לא יורשו לצאת עד לסיום האירוע ולפתיחת הצירים.
– תיאסר החניה ברחוב יהודה משני צדיו החל מהיום, יום חמישי מהשעה 20:00, עד לסיום המרתון מחר (שישי).
– הציבור מתבקש לא להחנות את כלי הרכב הפרטיים באזורים אלו. כלי רכב שיחנו במקומות אסורים לחנייה יגררו.

דגשים למשתתפי המרוץ:
– לטובת רצי ובאי המרתון יעמוד חניון אצטדיון טדי ללא תשלום. מערך היסעים (ללא תשלום) הלוך ושוב – יצא מרחבת היציע המזרחי באצטדיון טדי לרחוב יוסף בורג בין השעות 05:30–13:30.
-ציבור משתתפי המרתון מתבקש להקדים הגעה לאירוע.

שינויים בהסדרי התנועה:
– רחוב בורג ומבקר המדינה ייסגר הערב (חמישי) משעה 17:00 ורחוב רופין יסגר לתנועת כלי רכב החל מהערב (חמישי) בשעה 23:30 ועד מחר בתום האירוע.
– ביום המרוץ, יום שישי, יסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 05:30 הרחובות הבאים או חלקם:
קמפוס האוניברסיטה העברית, נתנאל לורך, שד' חיים הזז, טשרניחובסקי, הפלמ"ח, עזה, הנשיא, קרן היסוד, המלך ג'ורג', רח' יפו, כיכר צה"ל, הצנחנים, שד' חיים בר לב, ג'ורג' אדם סמית, לח"י, מרטין בובר, בנימין מזר, צ'רצ'יל, קריב, שער יפו, הפטריארכיה הארמנית, שער ציון, חטיבת ירושלים, המלך דוד, ז'בוטינסקי, שופן, דובנוב, גרץ, עמק רפאים, דרך הרכבת, דרך בית לחם, דוד רמז, דרך חברון, ינובסקי, יהודה, פייר קניג, אלעזר המודעי, כובשי קטמון, יהושוע יבין, גן סאקר.
שדרות רופין, רבין ובן צבי – ייחסמו כבר החל מהשעה 04:00.
פירוט הרחובות המלא מופיע באתר האינטרנט של עיריית ירושלים.

כמו כן צפויים שיבושי תנועה ברחובות המשיקים למסלולי המרוץ. פתיחת הצירים תתבצע בהתאם להתקדמות הרצים ולא תתאפשר תנועת כלי רכב במקביל למסלולי הריצה.

צילום: דוברות המשטרה

צירים ראשיים שיישארו פתוחים לתנועה:
צפון – שדרות עוזי נרקיס, כביש 9, שדרות גולדה מאיר, שדרות אשכול.
מרכז – כניסה לעיר, שדרות הרצל, שד' בגין דרום/צפון, ציר בר אילן, ירמיהו.
דרום – דרך דב יוסף, ציר גולומב, ציר עין כרם, גבעת משואה עד אורה.
הסדרי תנועה לתושבי הר הזיתים: הר הזיתים- דרך יריחו, ואדי ג'וז, גבעה צרפתית. ליוצאים חזרה- תתאפשר נסיעה באותו הציר.

במהלך האירוע, הציבור מתבקש למעט ככל הניתן בנסיעה בכלי רכב פרטיים שלא לצורך באזור תוואי הריצה ולהשתמש בתחבורה הציבורית. חל איסור מוחלט על הטסת רחפנים\כלי טייס אזרחיים בזמן המרתון.

צילום: דוברות המשטרה

מוקד המידע המשטרתי- מוקד 110, עומד לרשות הציבור לקבלת מידע שוטף ופירוט אודות הסדרי התנועה במרתון. משטרת ישראל תעדכן כל העת באמצעות כלי התקשורת השונים אודות סגירה ופתיחת דרכי התנועה לציבור. בנוסף מומלץ להשתמש באפליקציית הניווט WAZE שתעודכן אף היא בצירים החסומים. המשטרה קוראת לתושבי העיר ולבאים בשעריה להתאזר בסבלנות עקב השינויים הצפויים בהסדרי התנועה במהלך היום ולהישמע להוראות השוטרים בשטח.

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button